onsdag 21 november 2007

Nytt ord och regn

I dag har jag lärt mig ett nytt ord: att adda. Det verkar som om ordet betyder att man lägger till någon som vän i en nätgrupp som Facebook eller dylikt. Alltid kul med nya ord. Jag har skickat in ordet till Språkrådets nyordsgrupp, vi får se om det kommer med i årets nyordslista.

Var det någon som sa att det alltid är varmt i Afrika? Inte i dag kan jag tala om. Och att det aldrig regnar i öknen är inte heller sant, stora tunga moln hänger över himlen och det skulle inte förvåna mig om det kommer att hälla ner om ett tag. Nu har vi i alla fall fått takfönstret i tv-rummet tätat, så förhoppningsvis blir det inte vattenfall där den här gången. Det öste ner när jag var i Stockholm för ett tag sedan, så K hade fått gå upp och ställa ut hinkar på strategiskt utvalda platser.

Inga kommentarer: