onsdag 21 december 2011

Badrumsgolv


Nu har vi fått ett helt golv i badrummet, det är inte färdigt, bara första lagret, men nu är rivningen över, nu är vi i uppbyggnadsfasen. I det här lagret är det frigolitkulor i betongen för att isolera. Låter bra tycker jag som lätt blir kall om fötterna. Vi ska visserligen ha golvvärme också, men ändå. Diverse reglar har vi fått också, och i taket sitter kupor för spottarna. Avloppen är klara och i morgon kommer rörmokaren och ska fixa vattenledningarna. Målaren ska fixa taket och ... sen vet jag inte allt vad som ska ske i morgon.

Stina tittade på mig i morse med en blick som sa "Men är du inte riktigt klok? Ska du låta de där killarna som bara för en massa oväsen komma hit i dag igen?"

De där killarna är riktigt bra, och är det någon här i trakterna som behöver duktiga byggkillar kan jag varmt rekommendera Ap-Dp Bygg AB här i Älmhult. Ja, ni får ju själva se hur det blir, men jag kan vittna om att de verkligen jobbar effektivt och gör ett gediget grundjobb.

Nu är det hög tid för mig att krama kudden, för de där killarna kommer i morgon bitti igen.

5 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Skönt att saker och ting kommer på plats. :) Golvvärme vore inte helt fel i mitt dragiga hus här i Weed. Kul att följa era renoveringsprojekt. Kram!

Marianne sa...

Anne-Marie: Det ska bli jätteskönt med golvvärme i badrummet. Jag tror att det värmer hela rummet bättre än ett element någonsin kan göra, och det behövs i våra kalla länder.

Kram!

Musikanta sa...

Golvvärme i badrummet är underbart. Vi har golvvärme i sovrummet också men tyvärr ingen annan stans.
Det kommer att blir jättefint!
Kram från Ingrid som önskar GOD JUL samtidigt.

Marianne sa...

Tittar bara förbi och önskar Er en riktigt God Jul.

Många Julkramar

Marianne sa...

Musikanta: Golvvärme i sovrummet låter skönt. Vi ska bara ha det i badrummet. Just det, måste ta en bild av dagens badrum också : D

Kram!


Marianne: HEJ! Jag önskar dig detsamma! Ska snart få tid med att läsa bloggar ...

Kramar!!!