tisdag 24 december 2013

GOD JUL



GOD JUL
och
GOTT NYTT ÅR

önskar jag alla jag alla mina vänner, alla jag känner och alla jag inte känner.


Här har vi fullt hus och jag ska strax sätta igång och förbereda Jansson. Granen får Klas sköta om, det är faktiskt den första gran vi har, både här i huset och någonsin eftersom det inte var så gott om granar i varken Sofia, Istanbul eller Kairo. Det luktar så gott nere i vardagsrummet och det kommer att bli så fint när den har fått ljusen på sina grenar och en stjärna i sin topp.

Klapparna ligger färdiga och väntar på tomten, godis, mat och kakor är förberett och väntar på att bli värmda och serverade. Det blir ingen knäck i år, i stället har jag gjort saffranstryffel som är så himmelskt goda att man tror man sitter framför brasan hos tomtefar och tomtemor. 

Tyvärr har vi inte vår Tjorva med oss längre, i somras flyttade hon hem till Mamma-Lisa och Skrållan, så nu har vi bara vår Stina. Hon har redan varit ute och busat, men nu ligger hon och sover gott och drömmer om små råttor och fjärilar man kan hoppa efter.   

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Varma julkramar från Karin o Uffe!:)

Marianne sa...

Karin: Stora kramar till dig och Uffe! Hoppas allt är fint hos er!

Unknown sa...

Hej. Oj vad jag har saknat dig. Hoppas allt är bra och att du får en riktigt god fortsättning på helgdagarna.

Själv har jag inte ägnat mig åt bloggen på länge heller. Har haft mycket att stå i med min mamma som efter en massa sjukdomar fick somna in för några veckor sedan.

Så nu blickar jag framåt och tänkte ta upp bloggen igen efter nyår.
Hoppas vi ses där då.

Kram /Marianne

Marianne sa...

Hej Marianne! Vad roligt att höra ifrån dig också! Men tråkigt förstås med din mamma. Man får trösta sig med att det blir jobbigt med för många sjukdomar, att det kan vara skönt att slippa dem. Även om det är en klen tröst.

Ja, nu blickar vi framåt, jag ska försöka rycka upp mig efter nyår jag också!

Kram!

Bloggblad sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Jag har inte varit särskilt flitig här, men vill inte lägga ner helt. Det är ju positivt att ha mer att göra IRL så länge det är roliga saker.

God fortsättning!

Marianne sa...

Bloggblad: Tackar, tackar! Hade tänkt vänta till den 13 januari, så att det blev exakt ett år, men kunde inte riktigt hålla mig. Nu ska jag bara pusta ut efter att stökiga bökiga och härliga familjen har åkt hem, sedan ska jag fortsätta.

God fortsättning till dig också!