torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag och lite annat

Kom på att det är kanelbullens dag i dag. Det får man ju inte missa, så jag har satt igång att tillverka ett gäng. Lite sent ute, så degen står och jäser som bäst just nu, vi får väl bullar vid midnatt någon gång. 



Har inte hört någonting från Arbetsgivaren än, är det bra eller dåligt? Det kändes väldigt bra i går i alla fall, alla som intervjuade var supertrevliga, och det var faktiskt rätt roligt att vara på gruppintervju med olika övningar och så. Tur att de ska anställa flera stycken, annars hade jag varit nervös.

Stina bryr sig inte om vare sig kanelbullar eller jobb. Hon har börjat ligga på kuddöverdragshögen som jag har i tvättstugan, våra kuddöverdrag från Istanbul. Just nu vet jag inte var jag ska göra av dem, och dessutom vill jag tvätta dem innan jag stoppar undan dem/lägger kuddar i dem för att ha i sofforna. För yes, det är mängder av sand från Sahara i dem.



I morgon är det Galleri fredag, Desirée håller i taktpinnen under oktober och månadens ämnen är:

5 oktober: Färgglad
12 oktober: Kväll
19 oktober: Något som gör dig glad
26 oktober: Något nytt

Det ska bli kul att se vad alla har hittat på! Och om du vill vara med, hojta till i kommentarerna så länkas du också upp.



3 kommentarer:

olgakatt sa...

Har haft god tid att hålla tummar medan jag legat med kräksjukan i två dagar. Hoppas det hjälper.
Skulle ändå inte kunnat äta några kanelbullar. Men jag gillar ändå kardemumma bättre så det gör ingenting.
En lista på mina prenumerationer skulle inge mig själv fasa, tror jag. Ett snabbt överslag ger i alla fall minst 5 medicinska, om inte fler. Varav jag läser två....
Nej, jag vågar inte fortsätta räkna efter....
Verkar finnas en viss besparingspotential.

Saltistjejen sa...

Jag hoppas innerligt att de hör av sig snart med positiva nyheter till dig Marianne!!!! Tummarna hålls hårt.
Och du vad kul att du har sand från Sahara i kuddfordralen. kan du inte spara den. I en liten burk! En egen liten Saharaöken!! :-)
KRAM!!

Marianne sa...

Olgakatt: Men stackars dig! Hoppas du mår bra nu igen. Ta i trä, jag har aldrig haft kräksjukan, har klarat mig hittills. Inte ens i Egypten fick jag faraos hämnd, så jag hoppas jag klarar mig från kung Bores hämnd också!

Haha, det verkar som om flera av oss har lite för många tidningar i brevlådan. Jag borde också rensa.

Det verkar inte som om tummarna har hjälpt. De har inte hört av sig : ( Men jag tror jag ringer dem i morgon, för jag vill veta. Det är bättre att veta än att gå och undra så här.

Kram!


Saltis: Jag har näst intill gett upp hoppet. Som jag skrev till Olgakatt här ovan, jag tror jag ringer dem i morgon så att jag får veta. Jag får ju ingenting gjort när jag går här och väntar på att telefonen ska ringa ...

Haha, jag har redan en påse sand från Sahara, jag tog den vid Saqqara-pyramiden, för där är sanden så där finkornig som man förväntar sig att den ska vara. Borta hos oss och vid pyramiderna i Giza var sanden mycket mer grovkornig. Och jag har nog sand så det räcker i alla flyttkartonger som snart äntligen får packas upp!

KRAMAR!