söndag 8 januari 2012

Tvättstugan

Det händer ju lite i tvättstugan här också, och i dag var vi till Ikea och bestämde vilka skåp och vilken tvättho etc vi ska ha där. Golvet kommer att bli klart den här veckan, och om det torkar fort och som det ska kan vi ha sån tur att vi har varmvatten och tvättmaskin i slutet av veckan. Annars har vi det i början av nästa vecka.

I gamla tvättstugan var det stökigt med både vår och gamla tvättmaskinen, oorganiserad sopsamling och ett gammalt torkskåp.

Det var INTE fräscht i gamla tvättstugan. I hörnet ligger en gammal doja och en borttappad dominobricka.

Nu är det målat och golvet är grundat.

Naturligtvis hittade vi en del efter förra familjen även i tvättstugan. Den här grisen var fin, så den sparade jag i min lilla samling. I samlingen finns till och med ett gammalt foto av ett av barnen!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaaa så ni har fått lite saker som bonus vid husköpet alltså! :-)
Skönt att renoveringen går framåt. Det är så härligt när man ser skillnaderna och DET har det ju verkligen blivit! Fint!
Kramar!

Äventyret framtiden sa...

Det finns inte någonting som är bättre än när man ser strålande resultat. Grisen är fin! Personlig!

Roligt att följa med i ert renoverande och förskönande.

Kramar!

Annika sa...

KUL att följa din renovering via bloggen.
Grisen är kul!
Kram!

olgakatt sa...

Grisen blir en fin kompis till griffelkon!

Det tar sig, sa han som hade eld i håret!

Marianne sa...

Saltis: Asså, jag vet inte hur jag sköter den här bloggen, inte särskilt väl verkar det som! Jag har helt missat att svara på era kommentarer!

Ja det är så skönt nu när det börjar märkas ordentlig skillnad, och när köket är klart också kan vi flytta ner och leva i den fräscha delen. Längtar dit ...

KRAM!


Karin: De här killarna är jätteduktiga, och jag är så nöjd med resultatet. Jag går ner och klappar på de fina kakelväggarna ibland : D

Kramar!

Marianne sa...

Annika: Önskar jag kunde följa den via bloggen också och slippa eländet : D

Grisen är så söt. Får visa min lilla samling någon dag.

KRAMAR!


Olgakatt: Grisen hör ihop med min lilla leksakssamling som hör till huset. Efter de vuxna har jag en fin sockerskål. Får se till att lämna någonting liknande smått efter mig sedan. Kanske mura in lite grejor någonstans? : )