fredag 24 april 2009

Fredag

Gamla stan.

I dag är det fredag och dags för fredagstemat. Men jag har bestämt mig för att ta en längre paus i min medverkan. Det beror på det där lilla ordet 'tid' som styr så mycket i våra liv. Fredagstemat är jätteroligt och enormt berikande att vara med i. Jag kommer säkert att göra ett litet inhopp då och då, och om ett tag kanske jag blir så sugen på att vara med igen att jag sätter upp mig som deltagare. Men för den närmaste framtiden kan ni stryka mig från deltagarlistan. Tills vidare nöjer jag mig med att försöka hinna läsa så många inlägg som möjligt hos er som är med. Tack alla fredagsbloggare som gör fredagarna så roliga!

Uppdatering och förtydligande: Jag ska alltså inte sluta blogga, det är bara fredagstemat jag hoppar av under en tid framöver.

Fredagar här i Egypten innebär att el-Make är ledig, det är hans lördag, så i stället för att sitta på kontoret och jobba sitter han hemma och jobbar. Ja inte hela dagen som tur är, men oftast behöver han sitta några timmar både fredag och lördag.

På fredagar brukar vi oftast åka och handla och se till att vara färdiga på stormarknaden innan fredagsbönen är slut, för då invaderas affären och köerna bli långa och trängseln blir enorm. På förmiddagarna däremot är det mest utlänningar som handlar så man kan styra kundvagnen dit man vill utan att köa till hyllorna. I dag är vi dock slöa och har skjutit upp veckohandlingen till i morgon.

Men just nu tror jag det är dags för en kopp halv-två-kaffe och fortsatt ikapp-läsning i bloggvärlden.

Ha en skön helg allihop!

13 kommentarer:

Annika sa...

Nej, vad trist! Men, jag förstår. Jag kommer att sakna dig bland deltagarna. ANTAR att show and tell tar semester i juli och aug iallafall, som brukligt är. Det brukar ju bli så att sommaren är världens downtid på bloggarna.
Iallafall kommer jag att sakna dig bland oss andra en tid framöver (hoppas du kommer tillbaks till temat när mer tid finnes).
Låter som en skön fredag för dig iallafall.
Halv två skrev du alltså detta...Alldeles nyss alltså...Klockan är 6:39 hos mig. KUL att vara först på plan.
KRAMAR!!!!

Mia sa...

Vi kommer sakna dig men jag förstår att du väljer att ta en liten paus. Hoppas kaffet smakar bra och att ni får en härlig helg. Kram!

Grekland nu sa...

Helt förståeligt om du vill ta en paus, det behöver man ibland. Men jag hoppas du skriver andra inlägg när andan faller på! Kram och trevlig helg!

Marianne sa...

Annika: Tack vännen! Jag klarar inga "måsten" just nu, så då är det bättre att göra så här. Men jag ska inte sluta blogga. Jag kanske hoppar på till hösten igen.

KRAMAR!

Mia: Tack söta du! Jag kommer nog igen och läsa kommer jag att göra.

Kram!

Ingabritt: Jag ska inte sluta blogga, det är bara fredagstemat jag hoppar av ett tag framöver. Jag kommer säkert tillbaka dit lite senare, men just nu behöver jag en paus. Och läsa ska jag göra, håller på att förtvivlat försöka läsa ikapp allt jag har missat de här senaste veckorna.

Kram!

Kerstin sa...

Du gör rätt i att göra ett uppehåll. Det ska aldrig kännas som ett måste.
Önskar dig en riktigt fin helg.

Marianne sa...

Kerstin: Ja, och nu håller jag på att jobba för fullt för att kunna läsa ikapp mig hos er alla. Bara det ett hopplöst företag!

Ha en riktigt skön helg du också!
Kramar!

Musikanta sa...

Jag har full förståelse för ditt beslut - bloggandet och fredagstemat får inte bli ett måste.

Det tar också förfärligt mycket tid från allting annat. Jag tar nog en paus själv framöver från fredagstemat...Har så mycket annat att skriva om!
Trevlig helg och kram/M

Marianne sa...

Musikanta: Nej jag har känt ett tag nu att jag inte hinner, framför allt hinner jag inte läsa hos alla som är med och då känner jag mig så taskig.

Ha en jätteskön helg!
Kram!

Anonym sa...

Det gör du rätt i, men jag kommer att gå in och spana hos dig ändå för att kolla ifall ;-) . Jag tycker att det är så kul att du kallar din man för el-Make. När du skrev om vad du skulle ta med dig på en öde ö för ett tag sedan så skrev du el-Make..och min fantasi skenade iväg.. och jag tänkte.. vadå el... Du får ju ta med dig en massa batterier..haha..
Trevlig helg! Kram

Marianne sa...

Maisoui: Ja skriva kommer jag ju att fortsätta med, du är alltid välkommen!

Hehe, en sån där make som Lill Lindfors sjöng om i byrålådan : D Nä, det är min numera egyptiske variant : )

Ha en skön helg du också!
Kram!

Tina sa...

Jag hittade dig på en annan blogg och har länkat till dig på min egen blogg.

Desiree sa...

Du far ha en skon helg och jag har full forstaelse for att man ibland bara inte hinner med allt som man skulle vilja hinna med. Ha en bra fredag och helg och handla det ska jag ocksa ta och gora imorgon eller pa sondag. Vi kor ocksa med veckohandling.

Kram

Marianne sa...

Tina: Hej och välkommen hit! Jag ska kika in hos dig också!

Desirée: Vi är nästan tvungna att veckohandla eftersom det är en mil enkel väg till affären, så man springer inte förbi direkt för att få fräsch sallad och vad det kan vara. I Istanbul räckte det med en gång i månaden för där stack jag bara ner på hörnet för att få färska grönsaker, fint kött fanns ett kvarter bort och småsaker fanns i kvartersbutiken. Vi måste nog till en djuraffär också, torrfodret är på upphällningen och det är bara finaste sorten som duger : )

Ha en jätteskön helg du också!
Kram!