torsdag 13 december 2007

Lussekatter

Mina katter är helt otacksamma! Jag som sjöng lussesånger så vackert för dem i morse, och de sprang åt alla håll som om det gällde att rädda livet! Jag förstår inte det. Och Klas hade lämligt skaffat sig en bissnisstripp till Istanbul, så han kunde inte heller höra min skönsång! Han fick i alla fall en lussepuss per mejl (och jag fick en tillbaks). Inte förrän jag satte på Luciafirandet från Zorngården i Mora kom katterna fram, och då gick de till och med fram till tv:n för att lyssna! Begriper mig inte på det hela ...

I dag är det i alla fall tillräckligt varmt för att sitta på balkongen och jobba. Alltid något. Men det var hemskt segt att komma igång. Har ägnat mig åt en massa andra "måste baran" hela förmiddagen. Förstår inte det, för nu har Ikmens fru Fatma kommit hem, så det börjar hetta till ordentligt i det här kapitlet.

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Du kan få mitt nya hem no. när jag har det så kan du ringa och lussa för mig!!! Ingen som lussade för mig alls! Förra året!

Marianne sa...

Akta så du inte lovar för mycket, du kanske ångrar dig när du hör sången! : D