söndag 16 december 2007

Söndag

Jag tycker det verkar vara söndag i bloggvärlden, högst förståeligt eftersom alla festade i går och alla utom vi egyptier får ligga och dra sig i dag när det ju faktiskt är söndag. Själva var vi tvungna att gå upp i ottan trots festande i går eftersom söndagar är arbetsdag här i landet.

Så nu har jag shoppat mat på stormarknaden. Det blev tre fina mangofrukter som ska ligga till sig ett par dagar innan två av dem ska bli mangoglass och en ska bli naturell. Och morötterna var ovanligt fina, de såg för en gångs skull ut som morötter ska se ut enligt min svenska måttstock. Fiskpinnarna var dock slut och det var ju bra så nu får det bli tempuraräkor till middag i stället. : )

I morgon bär det av på nya äventyr. Jag ska till den egyptiska immigrationspolisen och förnya mitt turistvisum. Jag vet hur det är på den turkiska, så det blir kul att se hur mycket mer rörigt någonting kan vara än Büyük müdürlügü ... Fortsättning följer.

Inga kommentarer: