måndag 17 december 2007

Rena lakan

I dag bytte vår Hoda lakan, trots att hon bytte dem så sent som i torsdags. Jag hade ingenting att säga till om, för eftersom det nu är Offerhelg här kan hon ju inte komma på torsdag och byta dem. : ) Känns lite slösigt med tanke på klimatet (asså tvättmaskinerna) men så kom jag att tänka på en kvinna från min ungdom när jag sommarjobbade på långvården i Helsingborg. Hon bytte visst lakan VARJE DAG till hela sin familj med tre barn. Fattar fortfarande inte hur hon orkade, för hon manglade bergis också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varje dag!! Det är överkurs...ska ni stanna i Kairo över jul & nyår?

Marianne sa...

Yes, det blir en exotisk jul i år. Vi har tänkt oss julafton med sill och jansson och mangoglass. Juldag har vi tänkt middag på Four Seasons italienska. Nyår är så långt i framtiden att det är svårt att sia. Jag vet att ni ska hem till snön i alla fall, med Bregott, julmust och god ost. Jag är lite avis ...