fredag 14 december 2007

Ok, jag med

Eftersom So har snott listan av Nettan som har snott den av Vita så snor jag den av So:

Nämn något som gjorde dig glad igår: Lussetåg och lussebullar och glögg
Vad gjorde du kl 8 i morse? Drack kaffe
Vad gjorde du för 15 minuter sedan? Rensade kattlådor

Det sista du sa högt? Kör försiktigt! Puss
Vad har du druckit idag? Kaffe, kaffe, te
Vad var det senaste du åt? Rostad macka med Bregott, marmelad och svensk ost

Vad var det senaste du köpte? Träningskläder design Stella McCartney som inte är så dyrt här
Vad är det för färg på din ytterdörr? Ljusbrun
Vad är det för väder hos dig just nu? Sol, ca 20° och en lätt bris
Godaste glass-smaken? Hemgjord jordgubb eller mango
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Fladder i hjärttrakten som talar om att det kanske är nåt på g
Sover du tungt? Gjorde förr, nu är det trist lättväckt. Förr vaknade jag inte förrän grannarna ringde på och sa att jag skulle gå upp ...
Drömmer du mycket? Massor
Mardrömmar? Då och då

Vilket ämne är roligast i skolan? Engelska och franska
Trivs du med ditt jobb? Ja! Det är urkul
Favoritklädsel? Jeans och tröja

Favoritlåt just nu? Hjälp, jag är så himla off. Men Tarkan går alltid hem
Vad ser du om du tittar åt höger? Grannarnas hus och trädgårdar och den gemensamma poolen
Vad gör dig glad just nu? Att Klas kommer hem i morgon och vi ska hem till Meral

Vad ska du göra härnäst? Jobba
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Lugn och lite småseg

Sommarplaner: Vet inte än. Sverige blir det nog i alla fall
Hur många kuddar sover du med: En
Spelar du nåt instrument: Nix pix

Vilka är viktigast för dig: Familjen och vännerna och katterna
Snarkar du: Kan jag väl aldrig tänka mig ...?
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Handpåläggning mot hunger, sjukdomar, fattigdom och krig och förresten avund och en massa annat sånt dumt.

Vad vill du jobba som? Översättare och författare
Stökigt eller välstädat? Välstädat (men inte tack vare mig)
Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump? Dream on!
Gillar du att sjunga? Ja, men ingen annan gillar när jag gör det
Vad gör du om du får hicka? Håller andan och försöker lista ut vem som tänker på mig så jag kan tänka tillbaks.
Vad längtar du mest efter just nu? Ungarna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rostad macka med Bregott, marmelad och svensk ost...

Lyx! Mitt Bregott är slut :(

Marianne sa...

Men du vill ju bara ha Bregott hemma hos mamma? Jag vill ha Bregott JÄMT!

Min är snart slut ...