söndag 17 juni 2012

Golvläggarbestyr

Tiden rann i väg i dag igen, precis som vanligt. Frågan är varför man inte lär sig att dagen kommer att ta slut innan man knappt har hunnit börja på den.

Maken har däremot fått MASSOR gjort på golvet där uppe. Nu återstår bara en smal strimla längs ena väggen, och den smatt där jag hade mitt skrivbord och förmodligen kommer att ha skrivbordet sen igen när allt är klart. Han gav nyss upp för dagen, och jag hjälpte till att bära in sågen från balkongen och lite sånt. Men nu hör jag att han håller på i alla fall, lite svårt att sluta när det är så lite kvar. Jag vet hur det känns, men nu måste jag nog tvinga ner honom snart. 

Familjens golvläggare i farten.

Sågen får stå på balkongen, för den skräpar ner så mycket.
Min insats på golvet har varit att dammsuga innan och att flytta runt lite saker. Samt att stå på en bräda då och då för att trycka ner den. Och naturligtvis att förse golvläggarmästaren med mat och dryck. Nu ska jag förse honom med en kopp te.


2 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Kallas markservice Marianne och ska inte föraktas!

Marianne sa...

Simone: Jag vet, och det är en roll som passar mig mycket bättre än att spika och hamra! : )