söndag 7 juni 2009

Det är jag som är liket

Jag kan av olika orsaker inte berätta vad som har hänt. Inte mer än att JAG får betala för vad andra har gjort. JAG och INGEN ANNAN drabbas av att det finns människor som går över lik för att få det de vill ha, och att andra har reagerat på det utan att tänka på konsekvenserna.

Det har inte med maken att göra, och det har inte med egyptier att göra, det har inte ens med mig att göra egentligen, för jag har inte varit inblandad på något sätt.

Det är är ingenting emot mig som person, för den som har fattat beslut har aldrig ens träffat mig.

Men det är ändå jag som är liket i det här fallet. Det är ändå jag, personligen, och ingen annan i hela världen som får betala.





Jag ber om ursäkt för att jag inte orkar svara på kommentarer, skriva inlägg eller läsa några bloggar just nu. Jag ber att få återkomma när jag har näsan över vattenytan igen.

54 kommentarer:

Amanda sa...

Jag tänker på en sak som Birgitta Trotzig sa en gång att ibland känns det som man blir instängd i en mörk tom påse.
Man åker längre och längre ned i den mörka påsen.
Men så en dag går påsen sönder och ljuset kommer med en sådan kraft att man blir så glad.
Men det tar tid att bearbeta orättvisa saker som händer en och den behövs.
Men sedan så......
Kram på dig.

KARLAVAGNEN sa...

Vad i hela friden....
Stoooor kram!!!

amanda sa...

Glöm inte vilken fantastisk människa du är.
Det märker man fast jag bara läser din blogg och inte alls känner dig.

Fritt ur hjärtat sa...

Glöm inte att du är oerhört värdefull! Stora kramar. Simone

Suzesan sa...

Katastrof. Vad har hänt??!

Konstig ...det är alltid de snällast snällaste som får ta skit för vad andra gör. Du är snäll Marianne kom alltid ihåg det.

Men asså MARIANNE tänk på att jag tänker på dig. Hela tiden. Tänk på det, när nåt är jobbigt. Kämpa.

Tänk jag nästan kände i magen att det var nåt, för du brukar aldrig låta bli att skriva så länge utan att säga varför.

Marianne sluta inte blogga du behövs, men ge dig tid för det du behöver.

Du behöver inte be om ursäkt. Alls!Hoppas du har nån nära vän du kan prata med.

Du vet att vi finns vi bloggare!Bloggläsare.

Jag skriver "vi"(jag kan ju inte tala för andra) men det gör jag för att jag är hundra% säker på att det är MÅNGA mer än jag som oroas för dig nu.

Tänker på dig. Kom ihåg att du är en bra människa.

Bästa Marianne tänk ut en plan strategi om du kan och sätt dig över det som ger dig problem. Behöver du en hand att hålla i och stöd så vet du var jag finns. Kom gärna snart tillbaka till bloggen Marianne.
Jag brukar ofta får vara sånt lik som du beskriver och ännu finns jag sååååå jag förstår;)

Åhh om du bara kunde berätta vad det är. Kämpa Marianne du klarar det.

Jag tänker på att god energi ska komma till dig och du ska få kraft. Men det hjälper kanske föga när man är mitt i ett problem så är det man själv som får lösa det och blir nedstämd.

När man har näsan uppe vid vatten ytan måste man sprattla med fötterna så man håller sig kvar. Trampa vatten. Hitta nåt att hålla sig i. Ge dig inte!

Stor stor STOR Kram
/Susanne

Suzesan sa...

Jag tycker inte om när mina vänner är i knipa och är ledsna och då vill jag kunna hjälpa till. Du är min vän Marianne.

Min cybervän. En bra sån. Vän!

GE DIG INTE!

Kram IGEN
/Susanne

Grekland nu sa...

Tänker på dej - stor kram!

KARLAVAGNEN sa...

Du, den lille göteborgaren i mig - den där som gillar att vitsa till det hälsar att ¨om du är liket nu så kan du vara The return of the Mummy¨ när saker har ordnat upp sig...


Kram!

Susanna sa...

Tänker på dig, Marianne! Stor kram & massor av styrka!

Anonym sa...

Tänker också på dig och hoppas att näsan snart kommer ovanför vattenytan igen.
Stora pepp-kramar

Annika sa...

Den som läser din blogg kan inte undgå att förstå vilken fin människa du är!
Needless to say, finns du bland mina guldbloggar bland bloggerskor!
you rule...
Håll näsan över vattenytan!
jag fortsätter att kika in...Alltid...
TANKAR och STORA BAMSEKRAMAR till DIG!!

Taina sa...

Bästa Marianne! Så tråkigt för dig. Skickar en styrkekram till dig.

Marianne sa...

Näe, fy, usch! Nu blir jag riktigt förskräckt. Du om någon ska inte behöva drabbas. Jag säger som en del andra. Vi är många här ute som tänker på dig nu och jag hade också önskat jag kunde hjälpa dig.
Hoppas det underlättar lite när du vet att du finns i våra tankar.
Massa kramar från Marianne i Sverige.

Tina sa...

Hoppas att näsan kommer snabbt över vattenytan... Det ger en enorm styrka att komma ut på andra sidan när man har problem av olika slag. Hoppas att det går bra för dig!

Bert sa...

Hoppas du har flytväst.

Lena sa...

Jag säger som bl.a. Amanda och Annika: Du är en fin människa, det märker man när man läser din blogg. Du är snäll och har empati, det känns som man är din vän fast jag bara "känner dig" via bloggen. STOR STOR kram till dig, din man och dina katter. "kom snart upp över ytan igen"

Musikanta sa...

Jag antar att det är någon som har svikit dig på något sätt eller ljugit ihop något om dig. För människors elakhet eller hänsynslöshet kan man aldrig gardera eller försvara sig.

Hoppas att du, förutom din man, har vänner som kan ge dig stöd och uppmuntran i den jobbiga situation som du tydligen befinner dig i för närvarande.

Om du känner för att dela med dig av det som tynger dig just nu får du gärna maila mig. Det kanske kan vara till någon liten hjälp bara att få prata om vad som har hänt...
Varma kramar från din vän Musikanta

Emmama sa...

Vet du vad, vi ar lite i samma sits just nu tror jag och jag kanner SA mycket med dig! Kampa pa med vad det an ar, tanker mycket pa dig och skickar styrka!

KRAM!

Anonym sa...

Tänker på dig - vad det nu än är! Aldrig roligt att bli ledsen och arg över det man inte är skuld till men att man ändå drabbas!Säg shit - det gör ungdomarna idga1

Saltistjejen sa...

Vännen! Skickar en enrom låda varma styrkekramar till dig! Jag blir lite orolig nu. Men jag hoppas verkligen att du klarar dig igenom detta utan att gå helt på knäna.
Vad det än är som hänt så kämpa och kom ihåg att du är en fatnstisk och underbar person! DET kan aldrig någonsin tas ifrån dig!
KRAAAMAR!

anna of sweden sa...

Usch, vad jag blir ledsen för din skull.
Tänker på dig och hoppas att allt ordnar sig.
Kramar!

Susanne sa...

Suzesan skrev så fint så jag vill bara säga att jag håller med henne och skickar mina varmaste tankar till dig.
kramar och ännu mer kramar...

Otta sa...

Jag som trodde att du kämpade med arabiskan och att det var därför att det inte fanns några härliga inlägg från dig.

Vad det än är så kämpa på och tänk på att det finns ljus i tunneln! Du kommer att klara det och de som försatt dig i denna situationen kommer att drabbas av något annat istället - karma!

Många många kramar till dig från mig - hoppas att vi ses snart!

Anonym sa...

Usch, låter riktigt jobbigt. Hoppas det blir bättre snart. Massor av kramar från mig.

Anna, Fair and True sa...

Usch, det lät inget vidare, vad det nu är! Vill bara säga att jag tänker på dig! Kram!

Desiree sa...

Oj det där låter inte bra. Jag hoppas att det ordnar sig och blir bättre snart. Vi bloggare finns kvar här ute för dig då du orkar komma tillbaka eller om du behöver stöd på något sätt.

Bamesstyrke kram till dig.

Desiree

Millan sa...

Ah nej Marianne, vad trakigt. Jag hoppas att allt ordnar sig. Stor kram ifran Bristol

leopardia sa...

Det lät inget vidare, men stå på dig!

Kersti sa...

Jag hoppas att allt ordnar sig. Och be om ursäkt för att man inte svarar eller skriver ska du absolut inte gör. Många varma styrkekramar. Kersti

KARLAVAGNEN sa...

OK, DU ÄR INTE LIK DIG (PUN INTENDED! Gbg:aren slår till igen!) - MEN SURFA GÄRNA UPP TILL YTAN SNART! Du är saknad!

Mia sa...

Det låter inte roligt. Sköt om dig. Tänker på dig. KRAM!

Suzesan sa...

HohoHOHO Marianne hoppas allt går bra. Så bra som nåt kan gå, när det är skit.

Men asså känn ingen press eller stress alls.

Jag bara ropar hohohoho. Håller med du är saknad!

En omtanke. Ge dig inte upp med nosen och upp på fötterna.

Snorkel är bra!!

Kramar
/Susanne

Truddelutt sa...

Du behöver inte be om ursäkt för att du orkar blogga!!!
Bättre att du lägger kraft på detta elände som du verkar ha drabbats av. *skickar iväg styrketankar*

Många Stora och Varma kramar!!!!

Lia sa...

Marianne! Du är en genuint fin och värdefull människa. Snäll som få verkar du alltid vara, och jag vägrar låta dig tro att du håller på att sjunka som en sten mot sjöbottnen! Vi finns här. Allihopa. När du är redo. Styrkekramar och kärlek sänder jag från skåne.

StrandMamman sa...

Nej vad orättvist att någon gör dumt mot DIG! Gillar det inte alls!! Kämpa på, och kom ut ur det stark och klok och en erfarenhet visare... Sänder dig MÅNGA och riktigt VARMA kramar!!

Laura sa...

NEJ! Vad är det jag läser? :( Jag är väldigt förvirrad nu, har ingen aning om vad som har hänt, men något otroligt tråkigt måste det ju vara.. Precis som så många andra av dina läsare ville jag bara säga att jag sänder dig en tanke och hoppas att allt kommer att ordna sig! Massor med kramar!

KARLAVAGNEN sa...

Det hela låter jobbrelaterat.
Bara du repar dig från chocken du måste ha fått! Kram!

Marianne sa...

ALLA: Vet ni om att ni är VÄRLDENS GULLIGASTE MÄNNISKOR! Alla ni! När allt bara känns botten och svart, kommer ni som små solstrålar och lyser upp hela världen. TACK alla ni för att ni finns!

Klas hälsar också, han blev så glad när jag berättade för honom hur fina ni är!

Stora KRAMAR till er allihop!
Marianne

Amanda: Hej, och välkommen hit! Och TACK vad du är gullig. Det stämmer det där med påsen, som tur är går de flesta påsar sönder rätt fort.

KRAM!

Ps. Jag antar att det är samma Amanda båda gångerna? Så fint namn förresten, om jag hade en dotter skulle hon heta Amanda.

Karlavagnen: TACK kära du! Nu ska jag surfa upp till ytan igen, och jag håller på att konspirera med de andra mumierna : ) Nä, jag gör aldrig verklighet av hämndplaner, men planera får man. Du har rätt i ditt antagande, och hade det varit grundat på en realitet och inte att någon blev förbannad på en helt annan person, eller om den åtminstone hade blivit förbannad på mig, då hade det varit en sak, men det här är helt makalöst.

TACK för dina fina brev!

KRAMAR!

Marianne sa...

Simone: TACK! Och det samma hördu!

KRAM!

Suzesan: Söta rara du, TACK vad du är go! Du har rätt, det är alltid de snälla som får ta smällarna. De snällaste får en massa konstiga sjukdomar och allt vad det är. Nå, då är jag i alla fall ingen ängel, för jag har ingen konstig sjukdom : ) Jag tror jag ska låta hornen växa, kanske? Du också? Vi kan bilda De Elakas Förening så slipper vi vara lik i framtiden? Fast, nä, vi blir nog inga bra elakingar, vi överlåter det till dem som är så bra på det.

Jag ska inte sluta blogga, jag var bara tvungen att reparera kortslutningen. Och ordna med det praktiska, men det är ordnat nu. Dessutom blir man lätt lite ”ältig” när det är något, så då kan det vara bättre att prata med väggarna än på bloggen. Haha, jag hade bara skrivit fula ord annars, och du anar inte så många fula ord jag kan : D

Du och alla andra har verkligen hjälpt! Det ska du veta!

KRAMAR!

Ingabritt: TACK! Och så tänker jag på vad du har gått igenom, både alldeles nyss och hela förra året, och då är ju mina problem bara fåniga. DU är stark!

KRAMAR!

Marianne sa...

Susanna: TACK söta du!

KRAM!

Petra: TACK rara fina du! Nu kan jag andas och simma igen. Simtagen måste vara koordinerade, när man sparkar vilt så sjunker man : )

KRAMAR!

Annika: Kära, kära Annika, TACK! Det blev lite kortslutning ett tag, och som jag skrev till Suzesan kan det vara bättre att skrika okvädingsord till väggarna i det läget : ) När man blir ledsen och arg, och nödvändigheter för att livet ska funka dras bort under fötterna på en, så blir det kaos och kortslutning. Nu har jag i alla fall ordnat det rent praktiska, så nu funkar livet igen och jag mår mycket bättre!

STORA KRAMAR!

Marianne sa...

Taina: Goa Taina, TACK!

KRAM!

Marianne i Sverige: TACK söta du! Det har hjälpt enormt mycket att veta att ni är så himla gulliga!

KRAM!

Tina: TACK, jo nu är jag tillbaka på ytan igen.

KRAM!

Marianne sa...

Bert: TACK, jo jag har flytväst i form av fantastiska människor runt omkring mig. Alla ni bland andra!

KRAM!

Lena: TACK rara du! Men finast är alla ni som har kommenterat här!

KRAM!

Ingrid: TACK söta du! Nej, det har egentligen ingenting med min person att göra, utan någon som ska ha allt och struntar i att andra blir utan, och att vissa ”köper” det. Så det är ingen som har sagt att jag är ”dum” eller så : ) Men nu har jag löst det praktiska problemet det här medför så nu funkar i alla fall livet igen. Även om det är fel. Men girighet är väl en av dödssynderna?

STOR KRAM!

Marianne sa...

Emma: NÄ, inte du också! Jag ska genast gå in till dig och se vad du skriver. DIG får ingen vara dum mot! Jag blir skogstokig i så fall! DU som är en av de mest MÄNSKLIGA och GODA människorna jag vet! Jag hoppas att du inte är lika bakbunden som jag utan att du kan se till så att det blir rätt!

JÄTTESTOR KRAM TILL DIG!!!!!

Anonym: TACK snälla du! Och välkommen hit om du inte har varit här förut! Nu ska det bli lite roligare inlägg, jag lovar! Hihi, jag kan ännu fulare ord, och jag har sagt allihop den här veckan : )

KRAM!

Saltis: TACK! Och TACK för ditt söta brev. Ja, du vet ju redan att du inte behöver vara orolig, det behöver du aldrig vara för mig! Jag tror kortslutningen berodde mest på att jag inte kunde ta ut mina aggressioner på rätt personer, utan var tvungen att skrika åt väggarna och stackars Klas som inte kunde rå för någonting. Jag får fixa en romantisk middag till honom när han kommer hem från Grekland.

KRAMAR!

Marianne sa...

Anna of S: TACK söta du! Nu har jag svalt eländet, ibland fastnar det liksom i halsen och det är svårt att få ner.

KRAM!

Susanne: TACK kära du! Nu är det bättre.

KRAMAR!

Otta: TACK! Nej, tyvärr gick arabiskan åt skogen, det blev inte längre praktiskt möjligt att gå den kursen. Vi bor ju liksom ute mitt i ingenting och skolan ligger i Mohandiseen. Kanske när de ger vanliga kurser igen till hösten, ett par dagar i veckan. Annat är inte möjligt även om det bara rör sig om tre veckor.

Var det 17 juli du kommer, eller har jag blandat ihop allt? Jag är här hemma, vi har ingen kattvakt på somrarna, så jag är här! För även om ni mest är i Sharm kommer du väl hit en sväng?

KRAMAR!

Marianne sa...

Mais Oui: TACK! Nu är det bättre, men det var total kortslutning ett tag.

KRAMAR!

Anna Fair and True: TACK rara du! Tänk om alla människor kunde vara Fair and True, så mycket lättare livet hade varit då!

KRAMAR!

Desirée: TACK kära du! Att få era fina ord har hjälpt jättemycket, alla ni är ovärderliga! Nu känns det bättre och jag kan tänka hela meningar utan att svära vartannat ord : )

KRAMAR!

Marianne sa...

Millan: TACK söta du! Nu mår jag bättre igen.

KRAM!

Leopardia: TACK! Stå på sig hjälper inte i det här fallet, men jag har lyckats svälja nu!

KRAM!

Kersti: TACK fina du! Nu mår jag som sagt bättre, så nu ska jag väl komma igång igen.

KRAM!

Marianne sa...

Mia: TACK vännen!

KRAM!

Truddelutt: TACK! Orkat hade jag nog, men det hade mest bara blivit något splutter som i serietidningar blandat med fula ord, så det var bättre att inte ens sätta på datorn : ) Haha, risken hade varit också att jag hade bankat för hårt på tangentbordet så att det hade gått sönder!

KRAM!

Lia: TACK gulliga söta rara Lia! Jag brukar vara rätt snäll, men nu blev jag så arg och ledsen att jag höll på att spricka. Mest arg som en grizzlybjörn. Aj, stackars Klas, och han kunde inte rå för ett smack. Jag tror jag får fixa en romantisk middag när han kommer hem från Grekland. Nu har jag ordnat det rent praktiska i alla fall, så nu känns det bättre.

STORA KRAMAR!

Marianne sa...

Strandmamman: TACK goa du! Alla får vi ju oss en släng av den orättvisa sleven ibland, den här gången var det visst min tur. Det är bara att svälja och gå vidare, även om det är en för stor tugga. Jag har inte tappat tron på människan i alla fall, men det är mest ett medvetet beslut. För ibland undrar man verkligen!

KRAMAR!

Laura: TACK söta Laura! Det är ingenting med vänner och familj, så det är inte värre än att jag bara inte tål korkade orättvisor som följer av giriga människors egoistiska begär. Den här gången drabbades jag. Tyvärr är det ett par av Turkiets få rötägg som är de giriga, men jag älskar Turkiet och turkarna ändå (utom dem, förstås). Och nu har jag som sagt fixat med det praktiska så att livet funkar igen och jag mår bättre.

KRAMAR!

KARLAVAGNEN sa...

Men du är väl för underbar som tackar alla personligen! Jag tänkte att med mina Gbg vitsar så talar du ALDRIG mer med mig - glad att jag hade fel! Jopphejdi vad glad jag är att du är tillbaka!

Marianne sa...

Karlavagnen: Om jag aldrig mer hade talat med dig när att du är så gullig och omtänksam, ja då hade det varit fel i huvudet på mig!

Jag gillar vitsar, och ordvitsar är bäst! Det är du suverän på!

KRAM!

Ninni sa...

Nu har jag varit alltför upptagen med andra saker än att titta mig runt i bloggvärlden och missat vad som hänt. Men jag hoppas att du fått lite distans till det som hänt...
Massor av kramar
Ninni

Marianne sa...

Ninni: Tack, jo jag har lugnat ner mig lite nu och ordnat med det rent praktiska så att livet fungerar igen. Ja, snacka om att ligga efter i bloggvärlden! Igen! Jag tycker inte jag gör annat än läser ikapp!

KRAMAR!

Jenny sa...

Oj vad jag har legat efter här, men det låter ju lite på dig som om det har rett upp sig!? Skickar i alla fall en stor stor STOR kram - man vet ju aldrig när man kan behöva en :-). Tänker på dig!

Marianne sa...

Jenny: TACK! Jo, jag har lugnat mig nu och ordnat med de praktiska arrangemangen, så nu funkar livet igen, även om det aldrig kommer att reda upp sig och bli rätt. Men sånt är livet ibland.

Jag ligger också efter, hos alla. Har börjat läsa ikapp men det tar ju en sån evig tid.

KRAMAR!