måndag 29 juni 2009

Världens gulligaste människor!

Det ringde på dörren när jag höll på att tömma tvättmaskinen.

- Vad är det nu då, är det någon hantverkare som ska komma och laga någonting jag inte vet om? muttrade jag för mig själv och gick ner och öppnade.

Utanför stod mr Omr från Kontoret med två paket i händerna, inslagna i foliepapper.

-Happy birthday mr Klas, sa han och log stort. (Han talar inte så mycket engelska.)

Så här fina paket kom han med:

Ser ni så fint dekorerat det understa paketet är?

Jag satte naturligtvis paketen i kylen direkt, för jag tänkte att det var tårta till il-Make på hans födelsedag. Så jag öppnade inte och kikade, det var ju inte till mig, tänkte jag. Men jag hade svårt att hålla mig, och jag var bara tvungen att tala om att han hade fått paket. Så jag ringde och frågade om han inte var på Kontoret.

- Joo, jag är här, sa il-Make.
- Men, mr Omr var här och lämnade paket, och jag tror det är tårta, sa jag.
- Ja men det är en tårtbit till dig, de tyckte att du också skulle få, vi har redan ätit tårta här, sa han.

Är det inte gulligt, så säg! Jag sprang genast ner till kylen och öppnade paketen. Det här hittade jag:

Chokladtårta med ananas och chokladbitar med frukt och nötter!

En STOR tårtbit och en chokladask! Mumsigt värre!

Egyptierna på Kontoret är helt enkelt världens gulligaste människor!!!

14 kommentarer:

Mia sa...

Men gud vad gulligt av dem! Jättesnällt! Och så fint inslaget! Hoppas det smakar bra! Kram!

Otta sa...

Ja, det är ett land med mycket rara, söta, omtänksamma och rara människor!!! När jag någon gång blir irriterade på dem försöker jag att påminna mig om detta.

Det är dock få tårtor som är så goda som i Sverige - jag tror det är något med mjölet, då just den delen är ganska torr.

Jag har glömt att fråga! Vad är det för svenskt godis som du vill att jag tar med mig??? Jag har förstått att du har en svaghet för något speciellt, men jag vet ännu ej vad det är!

Saltistjejen sa...

Men DU vad GULLIGT!!!
Vilka kolegor il-Make har!!!! :-)
Sådant blir man alldeles varm i hjärtat av.
KRAAM!

Anonym sa...

Jag håller med! Jättegulligt! Det var lika smarrigt som det såg ut gissar jag :-)

Marianne sa...

Mia: Det var jättegott! Nu står magen i fyra hörn efter att först ha ätit tårtan från i går, och sedan den här : )

Kram!

Otta: Helt sant att de är väldigt rara! Men det där med mjölet tror jag inte, för jag använder ju mjöl från Egypten när jag bakar. Tror det snarare beror på recepten, att vi har mer fett i kakorna. De har mer socker ...

Tack snälla du! Vad gullig du är!!! Jag återkommer via mejlen!

Kram!

Saltis: Ja de EGYPTISKA kollegorna är bara toppen! Jag blev så rörd att jag nästan grät en lite skvätt, så jag blev bara tvungen att berätta hur snälla de är!

KRAM!

Mais Oui: Ja det var jättegott. Begriper inte hur jag ska få i mig någon middagsmat bara : D

Desiree sa...

WOw vilket paket! Otroligt vackert inslaget men också vilket innehåll. Åh jag förstår att du är rörd över tanken och gesten. Otroligt gulligt att komma med detta. Vad fint :-) Självklart blir man ju så himla glad. Vilka godsaker som sagt.

Taina sa...

Inte illa!!!! Och jag är imponerad att du inte kikade FÖRE du ringde il-make. DET hade jag aldrig klarat av. Hade nog öppnat en liten, liten flik i hörnet ;)
Gulligt av dem. Verkligen.
Kram kram

Millan sa...

ah ja, jatte gulligt!! Vad kul det ar nar manniskor ar sa omtanksamma!! Hoppas tartan smakade gott! kram

Suzesan sa...

Jag jag håller med om allt och mest HUR KLARADE DU AV ATT INTE KIKA. Så lätt på såna paket. Haha jag hade icke klarat det. Sorry. Så svag är jag. Haha.

Naaaaaww! Men så gulligt gjort. Mest omtänksamt och sånt skulle de lära sig här hemma, så mycket bättre stämning sånt sprider.

Så fint inslaget det är inte gjort i ett nafs. Haha nafs ja jag tänkte inte på tårtan. Paketet med de fina snörena:)

Bra tips om iskallt vattten här nere i inlägget nedanför. Jag ska skaffa såna tabletter som finns på apoteket, som ger tillbaka salter i kroppen och håller vätskebalansen i BALANS-D heter nåt på R. Man lägger en sån i vattnet så ställer det till rätta.

Kram
/Susanne

Marianne sa...

Desirée: Rörd är rätta ordet! En sak är att det bjuds på tårta på kontoret när någon fyller år, men att komma med smakprov och choklad till frun är verkligen gulligt och omtänksamt!

Kram!

Taina: Den VERKLIGA orsaken till att jag ringde var så klart att jag var så himla nyfiken : D Hade tänkt att jag skulle få ett okej på att kika. Och den VERKLIGA orsaken till att jag inte kikade innan var att det hade synts ...

Kram!

Millan: Ja det där var verkligen att ta ett steg extra, ingen rutin på något sätt. Supergulliga! Tårtan var jättesmarrig!

Kram!

Suzesan: Jag försökte nog, men det hade synts om jag hade öppnat så att jag såg, det var BARA därför jag lyckades hejda mig : D Killarna där uppe är ursnälla på alla sätt!

Bra idé att skaffa sådana där salttabletter i värmen. Jag har inga, men jag äter ganska mycket salt på maten när det är så här varmt. Man blir mer saltsugen än sötsugen. Och så dricker jag mycket vatten. Inte alls sugen på kaffe.

Kram!

Susanna sa...

Men gud så trevligt!! Kram

Marianne sa...

Susanna: Ja de är allt bra snälla!

Kram!

Truddelutt sa...

Så rart! *ler*
Så omtänksamma.

Var det gott? :)

Kramis

Marianne sa...

Truddelutt: Det var jättegott!

Kram!