fredag 13 mars 2009

Fredagstema Show and Tell: Min drömdag

I dag är ingen drömdag för mig för jag har en sprängande huvudvärk. Man skulle kunna tro att jag var ute på nattklubb och festade hela natten, men riktigt så roligt hade jag inte utan sov i stället gott på min lilla kudde med tre katter på fötterna. Så jag hittar inte riktigt rätt inspiration för att skriva fredagstemat som Erica har hittat på för dagen, Min drömdag. I stället tror jag att jag ska gå och lägga mig och se om jag kan drömma bort huvudvärken.

Men innan dess ska jag på "allmän begäran" visa vad Kapten Krok ska få i pris för bästa fiskrecept som jag skrev om i går (inlägget nedanför, så jag länkar inte). Det blir ett handgjort metallfat från den fina affären Mounaya Gallery här i Kairo, cirka 20 cm långt och fint att ha värmeljus, pennor eller kanske lite godis på, helt enligt tycke och smak. Jag hoppas att Kaptenen ska tycka om det.




Ny fredagsbloggare: Victoria V.

Har jag missat någon så säg till så rättar jag till i listan.

Jag önskar er alla en skön fredag!

29 kommentarer:

Suzesan sa...

Åhhhh så fint det var. Grattis än en gång. Bra nu slapp man gå och undra och grubbla över det. Jag är ju så nyfiken av mig;)
Hoppas du kryar på dig. Huvudvärk är jobbigt. Jag hade det igår.
Sköt om dig
Kram
Susanne

Fritt ur hjärtat sa...

Aj aj gå och vila drick mycket och snåla inte med kaffet. Det brukar funka på huvudvärk hos mig.
Väldigt fint fat!

Saltistjejen sa...

Å Marianne! Hoppas du blir av med huvudvärken snart!!
och du vilket vacker fat! Det gillade jag. JAg tror säkert att kaptenen lär gilla det också!
Hoppas du får en lugn och skön fredag utan huvudvärk!
kraaaam!

Otta sa...

Vilket fint fat! Den butiken var jag inte klar över fanns, dit måste jag nästa gång i Kairo! Lycka till med huvudvärken!

Sparkling sa...

hoppas att din huvudvärk försvinner och att du får en trevlig fredag!

Anonym sa...

Så jobbigt..stackars dig! Hoppas du känner dig bättre nu?
Fatet är jättefint! Det skulle passa väldigt bra hemma hos mig, fniss!

Anne sa...

Fatet är jättevackert, ännu vackrare blir det i mina ögon då jag får veta att det är handgjort.
Kaptenen blir nog jätteglad över det!
Huvudvärk ger inte inspiration till att skriva om sin drömdag direkt. Hoppas att lite sömn hjälper till och att du kan sova bort huvudvärken!
Massor av kramar!

thebromanders sa...

Aj då, stackare... hoppas huvudvärken ger med sig och att du får en skön helg!!

Anonym sa...

Travlig fredag Mamma..

Ring mig är du snäll !!

Kram // Emil

Anonym sa...

oj vad fint... säker på att "kapten" inte tjyyyvtittar..
*rodnar*

Huvudvärk är ett h-vete när den blir så där "omutbar". Tabletter och kaffe passerar obemärkt och i huvudet kör någon en dunka-dunka orkester.
Hoppas det har gått över!

Ha nu en trevlig helg och som sagt, utan huvudvärk :D

kramlikrämkarameller!

Mia sa...

Jättefint fat! Krya på dig! kram!

Emmama sa...

Så fint! Lyllos kaptenen! :)

Kram!

Christel sa...

Hej! Har läst ifatt några av dina senaste inlägg och blir så full i skratt över "er utlandssvenskor" och era cravings...filidutter, fläskkotlett och hallonsaft. Andra längtar efter falukorv, päroncider och kokt medvurst. Allt det där känns såå vardag. men jag vet att jag också skulle sakna det om jag visste att jag inte kunde få tag i det när som helst. Redan efter någon semestervecka längtar jag efter grovbröd till frukost och kaviar som jag inte äter så ofta här hemma.
Hoppas att du har sovit bort din huvudvärk och att helgen blir fin! Kram

Anonym sa...

Hoppas att resten av helgen blir bättre nu och att du får till en riktig drömdag.
Och jättefint fat!

Anonym sa...

Hej.
Jag har också hoppat på Show&Tell...riktigt roligt att både skriva och läsa.

Hoppas din huvudvärk försvinner och du kan njuta av en trevlig helg :)

Marianne sa...

Suzesan: Kan ju inte hålla dig på halster heller : )

Tack, i dag är jag bra. Hade nog druckit för lite vatten eller liknande, när värmen kommer smygande så här är man lite oförberedd.

Kram!

Simone: Jo jag sov och låg och läste och struntade i datorn, och mycket kaffe och vatten blev det. Så i dag är jag bra igen.

Saltis: Tack, jo i dag är det bättre. Ibland får man helt enkelt stänga av datorn och gå och lägga sig. Måste också dricka mer vatten nu när värmen kommer smygande. Fast i dag är det "kallt".

Jag ska svara på mejlen!
KRAM!

Marianne sa...

Otta: Hej! Och välkommen hit! Så du åker ofta till Kairo? Mounaya är en av de finaste affärer jag vet, och det är roligt att handla där för det finns grejor i alla prisklasser. Eller nästan, i alla fall. En del grejor är svindyra, men så är de vackra också. Jag ska kika in till dig också!

Sparkling: Tack! Hoppas du också får en skön helg!

Marskatten: Tack, jo nu är jag bra igen. Hihi, jag får väl ha fler tävlingar här på bloggen. Så kan vi ha prisutdelning i Borås i sommar : )

Marianne sa...

Anne: Tack, jo nu mår jag bra igen. Vila och mycket vätska är bra mot huvudvärk. Jag tror att allt i den där affären är handgjort, så det är alltid lika roligt att åka dit. Det värsta är att man "behöver" så himla mycket när man är där ...

Stora, stora kramar!

Mz. Olsson: Tack! Jag hoppas att du också har en riktigt bra helg!

Emil: PUSS!

Marianne sa...

Susanne: Ja säg nu till den där kaptenen att gå och leka någon annanstans och sluta tjuvtitta : D

Tack, nu mår jag bra igen. Får inte glömma att dricka vatten ...

KRAMAR! Och ha en SKÖN helg!

Mia: Tack! Nu är jag bra igen!

Kram!

Emma: Jag får som sagt hitta på fler tävlingar. Och nu har jag lämnat mitt svar i din tävling : )

Kram och ha en bra resa!

Marianne sa...

Christel: Tack! Jo nu är jag bra igen!

Hehe, ja inte är det sånt man längtar efter när man "bor hemma" inte : ) Här är det RIKTIG fest när vi har isterband, sill och liknande. Hoppas att El-Make kommer ihåg att köpa med sig lite fläsk från Grekland, de har jättefina kotletter där.

Kram!

Leopardia: Tack! Hoppas att du också får en riktig drömhelg!

Kram!

Victoria: Hej och välkommen både hit och till fredagstemat! Jag har länkat upp dig också.

Och tack, nu mår jag bra igen.

Marianne sa...

Christel: Tack! Jo nu är jag bra igen!

Hehe, ja inte är det sånt man längtar efter när man "bor hemma" inte : ) Här är det RIKTIG fest när vi har isterband, sill och liknande. Hoppas att El-Make kommer ihåg att köpa med sig lite fläsk från Grekland, de har jättefina kotletter där.

Kram!

Leopardia: Tack! Hoppas att du också får en riktig drömhelg!

Kram!

Victoria: Hej och välkommen både hit och till fredagstemat! Jag har länkat upp dig också.

Och tack, nu mår jag bra igen.

Musikanta sa...

Ett mycket elegant fat - det blir nog välkommet!

Det är lite orättvist när man vaknar med huvudvärk när man inte har festat det minsta dagen innan...

Skönt att det är över, finns ingenting så hemskt som svår huvudvärk, Jag har själv migrän av och till så jag vet.
Varm kram/M

Marianne sa...

Musikanta: Eller hur! Man borde åtminstone ha förtjänat sin huvudvärk!

Stackare som har migrän, det har jag i alla fall klarat mig från. Men jag har en kompis som får ta såna där sprutor själv i benet ibland, inte roligt. För mig var det nog bara att jag hade druckit för lite, i stället för för mycket då ...

Kramar!

StrandMamman sa...

Ett jättefint fat!! Kram!

Marianne sa...

Strandmamman: Jag älskar "allt" de har i den affären! Har köpt ett likadant fat till mig själv också : )

Kram!

Anonym sa...

Väldigt fint fat!

Marianne sa...

Truddelutt: Hoppas Sanne blir kommer att tycka om det.

Anna, Fair and True sa...

Jättefin present! Du får utlysa fler tävlingar! ;)

Marianne sa...

Anna: Jag får nog göra det! Ska komma på någonting roligt först.