lördag 21 mars 2009

Lätt hysterisk men glad

funny pictures of cats with captions
see more Lolcats and funny pictures

Så här kommer jag att bete mig i morgon när jag ska börja packa. Och det trots att jag i princip har ordning på mina grejor. Men jag avskyr att packa och blir lätt hysterisk på kuppen. Tror det är enda gången jag blir hysterisk. Nä förresten, det blir jag när jag ska deklarera också. I allvarliga situationer har jag snarast en tendens att bli iskall, och det ska man kanske vara tacksam för.

Dagens förmiddag undantaget, möjligen, eftersom jag i sista minuten blev tvungen att lägga om nästan hela pusslet för Stockholmsveckorna. Jag hoppas att jag har fått ihop det nu. Och förutom det självklara i att jag verkligen längtar efter att träffa "ungarna" och mina kompisar, ser jag enormt mycket fram emot alla bloggträffar! Helt fantastiskt att vi samtidigt är så pass många i Stockholm så här off season! Den första träffen blir med Saltis och Kicki, den andra blir med Simone på Fritt ur hjärtat och den tredje med Sanne på Zephyren. Helt otroligt roligt ska det bli att träffa alla er IRL! Ingen idé att tugga på "om inte om hade varit", men det ÄR synd att ha missat Annika, Petra och Ingabritt med bara ett par veckor. Nå väl, sånt är livet och vi får hoppas att det går fler tåg.

Och inte en enda blogg har jag hunnit läsa i dag. Sorgligt men sant.

Hoppas ni alla har en bra helg!


13 kommentarer:

Kerstin sa...

Vad kul att få träffa en massa bloggkompisar när du kommer till Sverige.
Lycka till med packningen och ha en trevlig resa.
Ha det gott.

Marianne sa...

Kerstin: Ja det ska verkligen bli jätteroligt. Men ack vilket pusslande det har varit, och allt är inte riktigt klart än. Och jag får lösa packningen med att det finns affärer i Stockholm ifall jag missar någonting : )

Ha en skön helg!

Cecilia sa...

Nä men jösses då vad bloggträffar det hinner bli.Vad roligt.
Skoj att få träffa människan bakom bloggen också.
Ha det så bra.
Kram!

Petchie75 sa...

Härligt att du hinner med så många bloggträffar!! Spännande att få läsa om dem efteråt, hoppas jag ;-)
Jag har precis packat och blev faktiskt inte hysterisk - antagligen för att jag 1) bestämde mig för TVÅ resväskor 2) flyger Business och har rätt till 3 x 32 kg!! (tror det blev 17 + 25 till slut)
Lycka till inför packningen och trevlig resa - jag ska upp kl 05 imorgon söndag och kommer fram lokal tid kl 22 (ca 17h om jag inte räknar in Öresundstågsresan och de obligatoriska 3 timmarna på Kastrup - när man ska åka till USA).
Kram!!

Anonym sa...

Välkommen till Stockholm får man säga. Packa ner en varm tröja eller två för ännu har våren inte riktigt fått fäste och veckan som kommer ska bli kall.

Suzesan sa...

Vad kul med så många bloggträffar.

Kul bild på hur du kommer se ut när du packar.

Min dotter har lärt mig att först ska man packa och sen ska man packa upp och plocka ut hälften. Asså man ska packa tre gånger.Hon är van att resa och reste gärna "backpacker". Med ryggsäck.

Men ehhhh nån som tror på att jag klarar sånt. Jag brukar få sitta på väskan för att kunna stänga den. Lycka till.
Kram
Susanne

thebromanders sa...

Oh, vad många som åker till Sverige så där plötsligt...
Och kul med bloggträff, får jag ju säga!!
Ska bli kul att läsa om senare...

Taina sa...

Hahahaha! Kul bild.
Helt otroligt. Ska du träffa bloggare i verkligheten? Jag kommer förhoppningsvis att få träffa Saltis när jag ska till NYC och förnya passet åt Minstingen. Försök njuta nu...
Kram

Fritt ur hjärtat sa...

Jag kan inte fatta att det stämde så väl?! Jag är i Stockholm vartannat vart tredje år, och nu är vi där samtidigt! Ska bli så roligt att träffa dig!!

Anonym sa...

Så roligt det låter att träffa bloggvänner irl!
Ha det så bra!

Marianne sa...

Cecilia: Ja det ska bli så roligt! Det känns ju som om man har känt varandra i evigheter, trots att man på sin höjd har sett varandras foton. Men jag tror att texterna vi skriver och dialogerna här i kommentarerna gör att vi faktiskt kanske delar med os av oss själva lika mycket - eller kanske mer - som vi hade gjort om vi hade suttit med var sin kaffekopp på ett kafé.

Kram!

Petra: 96 kilo!!! Då hade inte jag heller haft några problem! Jag tycker att jag borde få ha mer kilo i väskorna än andra eftersom jag inte väger lika mycket, men det verkar bara vara jag som tycker det : ( Jag har ju max 20 kilo och på det ska jag ha vinterkläder, mat och en massa böcker. Suck. Men sånt som duschkräm etc brukar jag inte ta med från Sverige, det lämnar jag alltid efter mig.

Du hann väl också med några bloggträffar? Det ska bli så roligt, det är första gången för mig! Synd som sagt att vi missar varandra med bara en vecka. Å andra sidan kanske du och O hinner hit på semester innan 2012 är slut : )

Du är bergis på Kastrup i skrivande stund och svarar på korkade frågor om vem som har packat din väska ...

STOR kram och hoppas att din resa går bra! Härligt att du får komma hem till O igen.

Kersti: TACK! Jo, jag ska packa varma gosekoftan och storpolon och halsdukar och mössor och ... Iii jag kommer att frysa ihjäl!

Marianne sa...

Suzesan: Hehe, jo det är därför jag börjar packa redan i dag. Klas brukar inte packa förrän i sista minuten, men jag måste ha tid att komma ihåg "dittan" och ta ut "duttan" så att det blir någorlunda till slut. Och det är inte så mycket platsen i väskan som är problemet, utan vikten. Det får ju vara max 20 kg. En lättviktsväska som bara väger 3,75 kg står högt på önskelistan kan jag avslöja!

Kramar!

Mz. Olsson: Ja visst är det fantastiskt att så många är på plats samtidigt. Det ska verkligen bli roligt.

Taina: Ja, IRL here I come! : ) Helt fantastiskt! Vad roligt att du får träffa Saltis i NYC! Då blir det ju roligt att åka på det ärendet.

Kram!

Marianne sa...

Simone: Ja, jag visste ju att du skulle till Trädgårdsmässan, men jag hade ingen koll på när det var! Helt otroligt att det stämmer så bra! Det ska bli så ROLIGT!

Kram!

Marskatten: Det kanske kan bli bloggträff i Borås i sommar? Vi kan ju sikta på det i alla fall!

Ha det gott du också!