onsdag 5 augusti 2009

Bara en bild

av vår källarträdgård. Det här är på vänster sida om vårt hus, man ser fönstret till gästrummet bakom cykeln. I huset till vänster bor våra tyska grannar, och om man klättrar upp bakom palmen kommer man till vår vanliga trädgård på baksidan. Balkongräcket uppe till höger omger altanen vid entrén.

Orsaken till att ni bara får en bild och nästan inga ord i dag är att jag fortfarande har tre sidor kvar att klara av i kväll, så jag känner mig lite lätt stressad.



Den observante lägger märke till att jag härmade Bert i rubriken.

7 kommentarer:

thord wiman sa...

Hej!

Hi hi... Berts underfundiga rubriker är på segertåg runt klotet.

Fast jag ser tre bilder här: Stiligt.
Stiligt.
Stiligt.

susanne sa...

ha ha jag läser som en skata..tyckte det stod "klättra upp i palmen". Gissa vilka massa konstiga tankar som genast började snurra i min lilla skalle *skratt*
Men cykeln undrar jag över, vem (vågar) cykla i den trafiken???

Och sedan ska jag göra ett erkännande. Det var glassbilen som pinglade förbi och då började Ludde att yla och vips var jag framme med kameran.
En bild kan ju ljuga oxå!
kram och godnatten!

Suzesan sa...

Ni bor fint.

Haha ja men när jag gick in på länken till Bert' sida så hittade jag en hibiskus. Surpriiiise. Haha och fin var den.

Kram
/Susanne

Marianne sa...

Thord Wiman: Hej Thord, och välkommen hit! Ja dig känner jag ju igen eftersom du brukar vara "hemma" hos Bert.

Fick du upp tre av samma bild? Vad konstigt. Så ska det ju inte vara.

Susanne: Haha, ja det kan bli rätt roligt när man läser fel. Glömmer aldrig när jag läste en annons där Färska ankor annonserades. Vadå färska kor med anor? : D

Cykeln är Klas, men han använder den inte. Själv begriper jag inte varför han inte ställer in den, och jag har sagt det ett antal gånger, eftersom den blir förstörd av all sand. Men den kanske ska stå där och se ut som om han är väldigt sportig? : )

Så Ludde ville ha glass? Fick han någon? Nähä, var det en hämnd för blåbären?

Kram!

Suzesan: Jo, utanpåverket är tjusigt. Men du såg väl bilderna från poolen? Det är inte så tjusigt när man tittar efter kan jag tala om. Går fortfarande och drömmer om den där trevåningslägenheten på andra sidan stan med egen pool, grillträdgård och utsikt ända bort till pyramiderna. Men, men.

Ja visst var det lustigt! Jag hade ingen aning om att han hade länkat till mig med en hibiskus när jag länkade till honom för rubriken!

Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Jobbar du inte lite hårt nu igen, vi redde ju ut de sist;-)Längre tid skulle det ju vara...
Nu har jag som du nästan snörvlat klart och ett "rafflande" Värmlandsbidrag ligger och väntar på dig.

Unknown sa...

Hej igen!

Nä.
Inte tre likadana bilder.
Olika.
En kamel.
En källarträdgård.
En bloggerska.
Alltsammans bara så stiligt!

Den komplimangen fick jag jobba hårt på för att få fram.
Allt gott!

Marianne sa...

Simone: Jo, jag vet, det skulle ju inte vara så ... Men folk frågar efter nästa Ikmen-bok, och för att det ska funka på förlaget, som är ett litet enmansföretag, så måste den ut i oktober. Jag är för blödig : )

Kram!

Thord: Jaså. Och tack! Jag tar den sista meningen där som positivt : )

Allt gott till dig också!