tisdag 16 augusti 2011

Blommor

Röd rudbeckia med fjäril.

Nu har min kompis C åkt hem till Stockholm igen. Trist men sant. Å andra sidan ses vi igen i slutet av nästa vecka när jag ska upp till Stockholm och jobba lite, även om det bara blir en blixtvisit.

I dag åkte vi till Möckelnsnäs herrgård och åt en liten avskedslunch, men innan dess tog vi oss en tur i orangeriet och dess trädgård. Där finns mängder av vackra och underliga växter, bland annat rudbeckian här ovan. Jag inser att jag nästa år måste åka dit minst en gång varannan vecka och följa växtåret, bland annat för att se vad som blommar vilka säsonger, så att jag i slutänden får en ständigt blommande trädgård. Det blir också ett perfekt ställe att öva sig med makroobjektivet!

I helgen som gick hyrde Maken en maskin av något slag och fick bort allt skumgummiäckel som satt fast efter heltäckningsmattorna. Återstår lite runt kanterna i ett rum, vilket blir min uppgift att ta bort med en spackelspade. Men det är inte så mycket, så det ska nog gå bra. Mer och mer av underarbetet börjar bli klart, så att vi snart kan börja bygga upp och få färdigt i några rum. Det ska bli SKÖNT.



För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna är rasister.



6 kommentarer:

Desiree sa...

Vilket fint foto du har fått här på Rudbeckian.Ja just det skumgummit som ni skulle få bort, toppen att ni fått bort det mesta med maskin.Hoppas att det sista inte blir så svårt att få bort. Underarbete är inte kul men viktigt. Jag tycker ändå att ni har fått mycket gjort väldigt snabbt. Vad kul att det snart är klart med några rum. Det förstår jag känns underbart.
Kram!

olgakatt sa...

Vilken fantastiskt fin bild! Kameran har säkert blivit glad över sin uppfräschning.

Anonym sa...

Vilken blomma och vilken fjäril!!!!
härliga.
Roligt med vänbesök.
Varm hösthälsn. Eva i tyresö

Marianne sa...

Desirée: Jag tänkte gå på de där resterna i dag, men jag såg inga. Tror Klas tog dem i alla fall. Men jag kan inte fråga honom, för han är i Riga just nu. Han kommer i morgon : )

Kramar!


Olgakatt: Nå, motivet var ovanligt bra : ) Är du hemma igen?

Kram!


Eva: Nej stopp där, än är det sommar tycker jag! : D

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Hinner du träffa mig och Isolde om du är här i stan nu?!

Marianne sa...

Anna: Som jag skrev på din blogg är jag inte i Stockholm den här helgen. Men jag är rätt säker på att det blir 1-2 oktober. DÅ hoppas jag att vi kan ses!