lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Fotot lånat på Alltinggratis

Jag tror alltid att jag ska hinna med så mycket. Hade tänkt göra de fredagsteman som jag har missat, hade tänkt fotografera, hade tänkt ... I stället har jag slavat med dammsugare, dammtrasa och skurtrasa för att få bort så mycket sand som möjligt efter sandstormen som ven medan vi var i Sverige. Har väl lyckats ganska bra med övervåningen, men är inte klar ens där. Sedan återstår undervåningen och källaren. Så ingen behöver oroa sig för att jag sitter och har det tråkigt.

En sak vill jag i alla fall hinna med av allt jag hade tänkt:

Jag önskar er alla kära bloggare och läsare, kända som okända, en riktigt trevlig Alla hjärtans dag!

15 kommentarer:

Kerstin sa...

Men det var väl typiskt att det skulle komma en sandstorm när ni var borta.
Du får fortsätta i morgon och njuta av den här dagen.
Önskar dig en riktigt fin Alla hjärtans dag.

Anonym sa...

Tack detsamma! Hoppas du inte har slitit med sanden HELA dagen nu! Liiite sand här och där skadar inte! ;) Kram!

Emmama sa...

Jag förstår om man tröttnar på den där himla sanden... Min far uttryckte det hela något mer krasst när vi var i Kenya och det har jag ju bloggat om, tror du läst. Men röd sand upp till knäna på beiga chinos väste han "tröttnar de aldrig på den här jäääävla sanden". Duktig du är som städar hela dagen, blir vila ikväll hoppas jag! :) Kram!

Anonym sa...

Önskar dig detsamma i pausen mellan alla sandkorn.

Musikanta sa...

Välkommen hem till Kairo och bloggen. Ibland måste man faktiskt städa i stället för att sitta vid datorn...
Kram/Musikanta

Suzesan sa...

Jag tänkte på den sanden när du berättade óm dammet innan ni åkte...jag tänkte om det är helt igengömt med sand när ni kommer hem.
Jotack jag hoppas din dag varit bra ändårå. Min har varit toppen tack:)
Kram
Susanne

Saltistjejen sa...

Oj vad du varit duktig! Att städa efter en sandstorm kan jag inte ens föreställa mig hur det är. Jag klagar ju på sanden som Lipton drar omkring från sin låda, och det är ju inget jämfört med en sandstorm! ;-)
Vill passa på att önska dig detsamma även om dagen i stort är över nu.
Men hoppas du får en fortsatt bra helg!
Kramar!!!

StrandMamman sa...

Oj, sandkornen finns säkert lite varstans i huset nu då... Själv har jag kämpat med dammråttor igår. Ha det bra!

Marianne sa...

Kerstin: Jag försöker samla mig för att ge mig i kast med köket. Allt är helt nersandat och man måste diska allt innan man kan använda det. Sånt är livet i öknen : )

Kram!

Laura: LITE sand? Tänk dig en hinna av sand på ALLT i hela huset. Jag lovar, jag är inte pedant, tvärtom är jag lite småslarvig, men det finns gränser ...

Kram!

Emma: Din far hade helt rätt. Det märkliga är att husen är helt otäta så att sanden blåser in hur lätt som helst. Fort går det också!

Kram!

Marianne sa...

Kersti: Tack! Jag ska snart "på't igen".

Musikanta: Tack! Men det är ju mycket ROLIGARE att sitta framför datorn! Jag försöker tänka att det är nyttig motion.

Kram!

Suzesan: Barnen behöver inga sandlådor här, om man säger så : )

Kram!

Marianne sa...

Saltis: Kattsanden yr i alla fall inte utan ligger där den hamnar, någorlunda. Hu, allt måste diskas i köket för det är en sandig hinna över alla grejor.

Kramar!

Strandmamman: Jag föredrar helt klart dammråttor före sandloppor. Nä, vi har inga riktiga loppor här, men det var det närmaste jag kunde komma på att jämföra med ett djur. Tänk dig ett tunt lager sand från en finkornig sandstrand som täcker varenda pryl i hela huset.

Kram!

Annika sa...

Sandstormar verkar vara ett otyg!
Och vad svårt det måste vara att bli av med all sand...
En dag försent önskar jag dig en fin Alla Hjärtans Dag. Hoppas ni har haft lite mysigt.
Kram!!

Marianne sa...

Annika: Sandstormar ÄR verkligen ett otyg! Om huset bara hade varit tätt och bra, som man tätar mot kylan i Sverige, men så är det inte. Tvärtom. Stora myror tar sig lätt in genom ytterdörren trots att Klas har tätat, i arbetsrummet är det en springa på cirka 1 cm mellan glas och fönsterkarm (!!) och alla andra fönster är som såll. Ska strax ner och fortsätta min attack på köket : )

Jo då, lite mys fick vi igår i alla fall och jordgubbar till efterrätt. Önskar att vi hade haft er meny!

KRAAAM!

anna of sweden sa...

Detsamma - lite för sent, men ändå.

Välkommen tillbaka!

Marianne sa...

Anna of Sweden: Tack! Hoppas du hade det bra i helgen!