lördag 10 oktober 2009

Ordning och reda

Det är förfärligt dålig kvalitet på bilderna (tagna med mobilkamera), men jag bara måste visa dem i alla fall. Så här kan det nämligen se ut i arkivet hos ett notariat i ett visst land:

Ordning och reda, städa på freda'?

Men fredagar är alltid lediga, så därför blir det aldrig städat!

Och så kan jag berätta att jag fick goood lunch i dag. På köpcentret, i foodkårten, från Manchu Wok. Kyckling i sötsur sås. Ibland, mina vänner, slår snabbmat den finaste finmat* med hästlängder!


*I inlägget alldeles här under, från i går, berättar jag vilken usel lunch vi fick på finhotellet Marriott.

12 kommentarer:

Jemayá sa...

Nu ska jag kommentera flera inlägg på samma gång, för detta första säger jag bara: "Himmel"! Detta är värre än mina bokhyllor och då är det ju bara jag som lider om jag inte hittar något!
Fint foto på kråkan!! Man riktigt ser hur han är på hugget :). Och tack för tipset med citron - försöker välja så skonsamma medel som möjligt, detta låter verkligen bra! kramar!

marsipanen sa...

Men jag skulle ju just säga att man inte jobbar på fredag i den muslimska värden... *fniss*

Som "halvtidsstudent" är min "ordning" bland papper och scheman utmärkt i jämförelse *ASG*

Trevlig lördag till dig Marianne!
kramis!

marsipanen rättar sa...

och jag menade ju världen... med ett "l" ...som skiljer värd från värld.

*suckar över tyrkceflsnisse*

Suzesan sa...

Haha det ser nästan ut som min O.........ordning med papper. men jag vet var varje jag behöver finns. Har ett konstigt register.

Wohaaa kyckling med sötsur sås det är gott det.

Äntligen funkar internet(blogger) ordentligt igen. Tror jag. Blir sur när det inte funkar. Frustrerad hellre än sur faktiskt;)

Ha en bra söndag.

Kram
/Susanne

Bloggblad sa...

Tur att han inte var med med sin kamera när jag letade efter noter i den stora kartongen i garaget där jag slängde ner 10 kg noter när jag "städade" på pianot i somras... :)

Anonym sa...

De har ju mappar i åtminstone!

Otta sa...

Ja, så är det i kära Egypten!!!!

Desiree sa...

Shit så det ser ut! Det där är nog bland det värsta som jag sett på länge. De där papprena kommer att förstöras om de inte redan är det. Trevligt att du fick en riktigt god lunch.

Marianne sa...

Jemayá: Haha, ja jag blir också riktigt stolt över ordningen i mina bokhyllor när jag ser det här : )

Visst är det skönt när man kan använda effektiva medel som inte innehåller minsta spår av gift!

Kram!

Marsipanen: Jag förstod ändå : ) Skönt att vi är flera som kan klappa oss själva på axeln och kalla oss under av ordning!

Kram!

Suzesan: Jag tror nog du har liiite bättre ordning än det här : ) Jag har knappt hunnit läsa bloggar, i dag har jag inte läst en enda, så jag har inte sett att du har varit utan! TRIST när det inte funkar!!!! Men skönt att det är ordning på torpet igen!

Kram!

Marianne sa...

Bloggblad: Wow, haha, tio KILO noter! Ska jag be egyptierna komma och sortera åt dig? : D

Carina: Du menar att det är fint här i jämförelse?

Otta: Jepp, så är det!

Desirée: Sand och fukt och damm och allmänt stök, så de där papperen skulle nog lika gärna kunna kastas!

Kram!

Anonym sa...

Jag menade nog ingenting i formen jämförelse... jag tänkte rent spontant att de har i alla fall mappar - det finns säkert platser, länder, människor... som inte ens är i mappstadiet.
Det som är mest förvånande det är att de hittar något! Om de nu gör det?

Marianne sa...

Carina: Hahaha, vad roligt. Den nya klassificeringen av en civilisations tidsåldrar: Före och efter mappstadiet : D

Det här kanske är orsaken till att det tar sån tid för myndigheterna att bli klara med ett ärende?