söndag 21 december 2008

Mot nya äventyr ...

... i shoppingcentret! Det ska bli helt underbart att slösa bort en hel dag på totalt mindless shopping. Eller nja, lite vettiga julklappar har jag förstås tänkt köpa, äta en god lunch så jag slipper laga middag till mig själv, och så behöver förrådet av undisar och liknande fyllas på. Men i övrigt ska inte en enda intellektuell tanke komma i närheten av min lilla skalle, inte ett enda grekiskt drama eller någon som helst djuplodande insikt i människans psyke. Inte en vettig tanke ska med andra ord få formuleras i min lilla skalle under hela dagen!

Jo då Klas, oroa dig inte, om det är för dyrt ska jag inse det : D

Ha en underbar fjärde advent allihop!

8 kommentarer:

Eleonora sa...

Genom Saltistjejen har jag httat in till dig och måste få säga att du har en trevlig och intresant blogg. Ett sånt´spännande liv du lever och har levt - med boende i alla dessa spännande och exotiska länder du räknat upp. Allt så annorlunda från min egen tillvaro, så du kan förstå att det är spännande att läsa dina inlägg!!

Jag ser att du är en äkta julfantast och har dina traditioner att följa. Nu vill jag önska dig en riktigt God Jul och hoppas att julkänslan ska kunna infinna sig även om du inte har ngon snö! Och vem har det? Inte jag som bor i Saltsjöbaden, utanför Stockholm. Mest har det varit gråare än grått och regn, men idag .... solen har tittat fram och det är upplyftande.

Idag är det "Vintersolståndet" - så nu ska vi börja gå mot ljusare tider - skönt. Ha det nu så gott på denna 4:e Adventsdag. Kram kram

Suzesan sa...

Helt rätt ...gör så... du behöver det efter din översättningstid. Ut och shoppa med dig och stäng av ditt tänk. Hahahaha så rolig hälsning till Klas.
Hahaha om du inte ska tänka klaraa du av att tänka ut det om det är för dyrt eller ej:)
Vilken skit det där med IT kabeln.
Hoppas din fjärde advent blir så bra som du vill ha den.
Grattis till avslutat arbete och att du hann färdigt i tid:)Duktigt!
Kram
Susanne

Grekland nu sa...

Hoppas du fick en skön shoppingtur - och att hjärnan fick vila ett tag. Vad skönt att det inte är så trångt i affärerna i Egypten när man ska julhandla! Det är jobbigt när man måste armbåga sej fram...

Anonym sa...

Det låter härligt med lite slapp omväxling nu efter att du slitit så hårt med jobbandet.

Annika sa...

Hoppas att du har haft en riktigt fin dag i julhandeln. Antar att det inte var ngn större rusch av galna shoppare. Peter ska ut idag. DET blir nog inte kul.
Kram!!

Marianne sa...

Eleonora: Hej! Och välkommen hit! Visst blir det lite extra när man har förmånen att bo som jag, men jag lovar, det finns vardag i utlandet också! Damm och disk och tvätt och strykning, allt man har hemma. Samtidigt njuter jag av alla dofter, ljud och syner som möter mig när jag går utanför dörren, ja jag behöver inte ens göra det för jag har ju mina "gubbs" som sitter tvärsöver gatan och den lilla moskén med böneutropen.

Grått och trist har det varit här i dag också, solen orkade inte riktigt fram som den brukar, så det märktes att det var årets kortaste dag. Men nu vänder det över hela världen och vi kan se fram emot solen och värmen snart igen.

Saltsjöbaden är ju ändå väldigt grönt och fint och nära till vattnet, så du har en riktigt fin miljö runt dig! Njut av den rena luften och allt det gröna (ja, när det kommer alltså).

Önskar dig också en riktigt härlig jul, och hoppas det hinner bli vitt hos dig innan dess!

Kram!

Suzesan: Tack! Ja det var riktigt skönt att ägna sig åt färger, former, priser och kvaliteter en hel dag. Och en riktigt god lunch fick jag också. Och Klas kan vara stolt över mig, tittade bara i skyltfönstren på Max Mara, Aignér och allt vad det var. Riktigt så roligt hade jag inte, får vänta med det tills jag kan skylla på åldersdemens eller liknande : D

Hoppas du också har en skön fjärde advent!
Kram!

Ingabritt: Ja nog fick hjärnan vila i dag, men axlarna tog lite stryk av allt kånkande på kassar. Man ska ha en karl med sig när det är så där stora shoppingcenter, så kan han sitta någonstans med kassarna : )

Matilda: Visst är det härligt att bara slappa ibland! Det måste man få göra. Och jag är ute i affärerna alldeles för lite tycker jag. Har inte varit på det shoppingcentret på ett helt år!

Annika: Ingen rusch alls, nästan lite folktomt till och med. Men folk började strömma till ordentligt när jag gick vid fyratiden, så nu på kvällen är det säkert riktigt trångt där. Då är det skönt att vara svensk och ute redan på förmiddagen : )

Hoppas nu att Peter inte behöver trängas alltför mycket utan hittar det han ska!

Kram!!!

Anonym sa...

Lite shopping är bara uppiggande!
Det "värsta" shoppingcentret jag har varit inne i var Sawgrass Mills i Florida. Då fanns det 450 butiker men har av välunderrättade källor fått veta att det numera är dubbelt så stort.
jag gick iaf vilse, hittade knappt bilen på parkeringen heller *skratt*

kramen!

Marianne sa...

Kroken: Herre Gud, 900 butiker! Behöver man så mycket? Då tycker jag bättre om de gamla stadsbilderna med butiker i gatuplan, mycket bättre, även om det regnar. Men egyptierna är glada, det finns många sorters butiker i CityStars av märken som inte har funnits i landet tidigare, HM, Esprit, Mothercare, Bodyshop ... Boss, Max Mara osv. Och jag klagar inte, jag är också glad för de olika sorterna.

Hahaha, vi skulle kanske behöva en GPS både du och jag när vi är ute och shoppar : D

KRAM!