söndag 23 januari 2011

Slö söndag

funny pictures - U wanna do sumthin? Nah. Me neithr.
see more Lolcats and funny pictures

Det var nog lite ansträngande med den där resan i alla fall, för kissarna har sovit ganska mycket de här dagarna. Katter sover alltid ganska mycket, men jag tycker nog att det var extra mycket i går och nästan lika mycket i dag. Fast nu verkar Tjorvan ha piggnat till, just nu står hon här /= på och vid tangentbordet och spanar upp mot bokhyllan. Ja ni ser själva hennes hälsning till er.

Själva var vi tvungna att jobba lite eftersom vi var lediga torsdag-fredag.

Och kan ni tänka er, en gång för länge, länge sedan var jag barnflicka till tjejen som spelar Sanna i Solsidan! Rebecka Englund Teper heter hon. Jag upptäckte det i dag, så nu vet ni en som kommer att sitta klistrad vid den serien! Hoppas att hon kommer att vara med mycket!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, och vad glad jag är för er skull att katterna är hemma och "skrotar". Lyckat nu till med att hitta ett hus! //Nathalie

Desiree sa...

Ha ha de där kissarna är för söta och roliga. Jag kan mycket väl förstå att Stina och Tjorvan behöver vila upp sig lite extra efter den långa resan och allt de varit med om. Ha en bra start på veckan.
Kram!

Annika sa...

Hur går det för katterna? Har de börjat vänja sig vid sitt nya hem?
Skönt att ha dem hemma, såklart.
Ja, Solsidan är det inte svårt att sitta klistrad vid :-)
Kul att du känner en av de medverkande!
KRAM!!

Taina sa...

Vad skönt att ni har fått hem katterna! De verkar ha haft det bra. Inte svältfödda och så.

Solsidan är ju bara för bra! Jag skrattar så tårarna sprutar!

Kram kram

Bloggblad sa...

Grattis till lyckad katthämtning!

jag ser Solsidan, ska tänka på dig när jag ser det nästa gång. Men hon spelar väl "Lussan"?

Marianne sa...

Nathalie: Ja, jag är också så glad för det! Tjorvan och jag lekte nyss med råttan på snöre, men hon är lite lat och tycker att hon ska kunna ligga och fånga den : )

Bara huset som återstår!
Kram!


Desirée: Det finns så många söta katter på nätet! Fast de sötaste finns här hos mig : )

Ha en bra vecka du också!
Kram!


Annika: Katterna verkar redan ha vant sig. De går inte runt och nosar på samma sätt längre, och jag vet ungefär var jag kan hitta dem hela tiden.

Jag hade aldrig sett Solsidan tidigare, men nu kommer jag att titta på varenda avsnitt! Jag har inte träffat henne på evigheter, har nog inte sett henne sedan hon var tonåring, tror jag. Vet att hon var med i ett avsnitt av Skärgårdsdoktorn också. Hon går i sin mors fotspår : )

KRAM!

Marianne sa...

Taina: Haha, nä men de skulle egentligen behöva vara lite svältfödda ett tag : D

Jag måste se om man kan hitta gamla avsnitt av Solsidan, för det har ju tydligen gått fler säsonger.

Kramar!


Bloggblad: Tack!

Haha, jaså, det kanske var Lussan hon spelar. : ) I alla fall flickvännen till den rikaste killen!

anna of sweden sa...

Vilken bakgrund du har. Både barnflicka till en skådis och statist i Eva och Adam! Jag är imponerad!

Marianne sa...

Anna: Haha, ja fast hon var inte skådis då. Då var det bara hennes mamma som var det. Sångerska blev jag i alla fall aldrig. Fast det är en rätt rolig historia som jag kanske berättar någon gång : D

Kram!