lördag 28 maj 2011

Byfåne

Klockhyacint som jag har fått av Olgakatt.

Ibland känner man sig som byfånen, i alla fall när man går runt med vattenslangen trots att det regnar. Men det regnade inte tillräckligt mycket, för jag hade strött ut gödsel över gräsmattan, och det måste försvinna ner i jorden innan katterna hänger på låset igen och vill ut och skutta. Nu är det okej på framsidan, och har det inte regnat undan på baksidan till i morgon bitti får jag ta en vända med slangen där innan vi släpper ut bebisarna. Då behöver de inte vänta fullt lika länge i alla fall.

7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Oh, tack!
Så lustigt det kan bli ibland. Igår när jag kom hem och parkerade bilen fick jag se en blomma i det höga gräset som jag inte hade sett tidigare. Den liknade en hyacint men ändå inte och Uffe och jag har gnott och gnidit geniknölarna utan att få ordning på fyndet. Och nu skriver du vad det är för någonting som vi har här:).
Kan för övrigt se dig och gå och vattna i regnet, haha

kram!

Marianne sa...

Karin: Vilken TUR! Och jag måste utbrista: WOW! Tänk va, jag visste någonting om växter som inte du visste! Helt makalöst och jag känner mig som rena experten!

Jag känner mig ofta som byfåne, men jag lyder Olgakatt, och så är det inte mer med det : D

Kram!

Saltistjejen sa...

Hahaha! Du det ar val bra att du kan bjuda byn pa det!! ;-)
Hoppas grasmattan blir riktigt fin efter godningen ocksa!
Kram!

ExPIAtriate sa...

Hej Marianne! Det var langesen jag fick ivag en kommentar men jag laser ju hela tiden, vad fint ni har fatt! Verkar som det ar fullt upp med tradgardsbestyr, harligt! Nu ar det ju en av de basta tider i Sverige!
Kram!
Pia

Eva Henriksson sa...

Är gödseln farlig för katterna?
Äter de den?

KARLAVAGNEN sa...

Äsch, relaxa hjärtat. De som snackar snackar ändå. Men jag tror att folk tycker det är roligt med trevliga grannar som röjer upp och gör fint.

Å de som snackar en massa skit, ööh, de kan du ju spruta vatten på. Dyngan ska ju ner i gräsmattan ju! ;-)

Marianne sa...

Saltis: Haha, ja nåt roligt ska de väl ha!

Det blir nog mycket jobb med den här mattan för att den ska bli gräsmatta ...

KRAM!


Pia: Hej Pia! Tack, men det är bara fina detaljer i det stora ... Önskar verkligen att jag hade mer tid i trädgården, men man måste ju jobba också här i världen.

Kommer ni hem i sommar?

Kramar!


Eva: Jag vet inte, men det är ju kemikalier. I år använder vi det, för det är riktigt eländigt här, men sedan ska vi bara använda naturgödsel. De äter den inte, men kan få den på fötterna, och jag vet inte om det kan bränna, och sedan kanske slickar det i sig om de ska tvätta sig.


Karlavagnen: Nejdå, jag är inte orolig, mer att man känner sig lite knäpp när man går i regnet och vattnar : )

Kramar!