tisdag 31 maj 2011

Var skåpet ska stå

Här är det inte lönt att komma och tro att man kan bestämma, i alla fall inte om man är katt. För här är det Stina och Tjorvan som bestämmer, och det talade de om i klartext i dag.

Jag hörde hur några katter började sjunga, men innan jag ens hade hunnit slita åt mig kameran och rusa ner hörde jag sedan hur det började fräsas och skrikas. Det var en snabb fajt, Stina kom in och Ruben drog sig ut mot gatan. Med Tjorvan efter sig som fräste och morrade som den värsta argbigga. Och hon fick honom att dra sig längre och längre bort, tills han lommade iväg bort mot cykelvägen.

Jag är mycket stolt över mina små tjejer, de vet minsann att det här är deras revir, att det är här vi bor. Och de vaktade så duktigt åt varandra, åt mig och huset.

"Stick med dig, sa jag! Kom inte här och bråka med min syrra! Det är MIN syrra!"

"Ja, men jag vill bestämma!"

"Nähä, det är väl bäst att jag går hem i stället då."

"Hrmph, komma här och komma, vem tror han att han är?"


Tja, var det någon som trodde att det var tråkigt att bo på landet?



14 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vad duktiga de är! Och de ser allt lite stolta ut på fotot där de ligger i dörren och tittar ut.

Marianne sa...

Elisabeth: Ja de är så duktiga!!! Grejen är ju att de inte är vana vid andra djur, så jag var lite orolig för att alla sådana instinker skulle vara borta, men det var de inte. Som tur är.

De är nog stolta, så som jag har berömt dem hela dagen : )

Äventyret framtiden sa...

Vilka tuffingar! :)

Kram!

Marianne sa...

Karin: Ja det är mina tjejer det! : )

Kram!

Saltistjejen sa...

Å vad fina de är! Och klart de vill ha koll på sina ägor! :-)
Kramar!!

Lotta sa...

Hihi! Så roligt det är att se dina katters äventyr! Och tuffa är de minsann, dina tjejer :-) Här hemma hos oss har vi börjat på hundkurs och hoppas lilla vovven ska få nya kompisar!
Kram!

Marianne sa...

Saltis: Jag är så stolt över dem! Jag tycker det är duktigt efter att ha varit innekatter i tio år.

KRAM!


Lotta: Japp, mina små tuffingar! Vad roligt att ni har börjat hundkurs, jag tror det är bra för alla hundar, och om vi någonsin får hund så ska framför allt jag gå hundkurs så att hunden blir en hund som mår bra och inte blir bortklemad och nervös : )

Kramar!

Desiree sa...

Katterna trivs verkligen som fisken i vattnet med sina nya omgivningar. Oj man ser ju hur pälsen står rakt upp. De är så söta.
Kram!

Steve sa...

Som så ofta, djuren sköter sina mellanhavanden på ett snyggare sätt än vi människor.

Annika sa...

Ja, nog ser de stolta ut alltid. SÅ fina katter.
Kram!

Marianne sa...

Desirée: Ja snacka om att resa ragg! Hon blev dubbelt så stor - och hon är rätt stor i normala fall : )

Kram!


Steve: Fast den här gången var de inte särskilt vänliga mot besökaren : )


Annika: Ja de är riktiga sötnosar! Mina små gosnosar!

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Det är bra, så det ska vara!

Anna, Fair and True sa...

Det är bra, så det ska vara!

Marianne sa...

Anna: Ja det är så skönt att de riktigt vet var de bor och känner sig hemma, då hittar de nog hem även om de går iväg långa sträckor. Tror Stina gör det ibland.