måndag 9 maj 2011

Långväga besök

Väpnarlilja.

I förmiddags ringde det på dörren - och där stod min Trevliga Granne! Minns ni mina Trevliga Grannar från Kairo? Nu stod de plötsligt utanför dörren! Vilken glad överraskning det var! De hade varit på besök i Danmark och Skåne, och på vägen hem passade de på att titta in till oss. De flyttade hem till Sverige ett par månader före oss, och bor nu lite längre uppåt landet. Så det var inte precis dem jag förväntade mig se när jag öppnade dörren. Jag blev som sagt jätteglad, synd bara att Maken inte var hemma. Vi fick oss en trevlig kaffestund i trädgården där vi kunde njuta av solskenet och mycket prat om allt som var och allt som har hänt sedan sist.

Tänk vad härligt det är att bo i Sverige där vänner kan titta förbi bara så där apropå!

Förresten: I Kairo var allt täckt av ett lager sand. Här är allt täckt av ett lager pollen! Jag har tur här i livet som inte är allergisk.

Nu går ögonen i kors på mig, för den här veckan har jag två parallella jobb, så jag ska dyka i säng så att jag orkar upp i morgon. Jag får upprepa mig lite här, även om jag börjar tröttna på frasen: Jag återkommer och svarar på era fina kommentarer.

7 kommentarer:

Desiree sa...

Jag har också tur som slipper vara allergisk men stackars C är allergisk och får lida desstomer. Vad kul att ni fick chansen att träffas. Kunna fortsätta med umgänget som ni hade i Kairo. Bor din vän långt från dig? Hoppas det går bra med både paralleljobben men det låter som en bra idé att gå och lägga sig tidigt så att du kan få massor gjort imorgon.
KRam!

Anna, Fair and True sa...

Vad kul!

Saltistjejen sa...

MEN vad ROLIGT!!!!!
Var det en total överraskning eller visste ni att dde var "i krokarna"??
Hoppas du orkar jobba på bra nu. Själv ska jag börja jobba ordentligt imorgon. Fick svar från tidsskriften och vi behöver göra makor revisions på artikeln...
Känns sisådär skoj... Hm, men hoppas att den ska accepteras om vi lägger på ett kol nu.
Kram!

Annika sa...

Roligt sådant där!
OCH totalt oväntat!
ja, nu får du bita ihop och jobba på. Mkt poolen höär med, men min pollenallergi har vuxit bort med åren. Iår behöver jag inte medicinera alls!!!
Gissa om jag är glad!!
Kram!!

Eva Henriksson sa...

Så klart det är skönt att bo här med den underbara våren runt om.
Tänk vad katterna njuter.
De kommer väl in före kvällen?
Visst är det också kul att folk kan titta in fast det blir inte så ofta i alla fall tycker jag. Alla rör sig i sina vanliga mönster och Sverige är ganska avlångt......

Marianne sa...

Desirée: Tur att ni bor i stan om han är så allergisk! För här flyger pollen i luften så att det verkligen blir som ett lager över allting.

De bor uppåt Stockholm till, så det är en bit.

Lite tufft med parallella jobb, men det är bara i ett par veckor och som egen måste man ta vad man får!

Kram!


Anna: Ja det var jättekul att se dem igen!


Saltis: Jag hade inte minsta aning om att de var här neråt landet. Så det var jättekul.

Hm, trist att behöva gå in och jobba med artikeln när du har slutat där. En annan sak om det ingår i jobbet man håller på med, men när man har lagt av ...

Just nu bara snurrar det av ord i min skalle. Så jag kommer att stupa i kväll igen.

Kramar!

Marianne sa...

Annika: Ja det är tufft just nu, och helst skulle jag vilja vara ute i trädgården hela dagarna och gräva och klippa och greja. Men det får vänta, snart kanske jag inte har någonting och då får jag passa på att roa mig.

Vad SKÖNT att du har blivit av med din allergi! För jag kan tänka mig att det är jobbigt att gå och klia i hela ansiktet hela våren.

KRAM!


Eva: Jo, katterna kommer snällt in när de blir hungriga, så vid kvällsmaten passar jag på att stänga dörren för dagen. Jag vill inte ha dem ute och ränna om nätterna : ) De kommer faktiskt in lite då och då under dagen, bland annat för att gå på toa ...

Nej, det blir kanske inte så ofta folk tittar in, men oftare än om man bor i Egypten : D