söndag 22 maj 2011

Stina är kär

I morse fick Stina fint besök igen. Han passade då på att tala om för mig att han heter inte alls Red One, han heter Kırmızı - röd på turkiska - men det går bra att kalla honom Kurre. Och jag tror Stina är lite kär i honom. När jag kom rantande med kameran drog sig Kurre undan. Men Stina följde efter och talade tydligt om för honom att hon inte var arg på honom. Så här såg det ut:

"Äh, nu kommer den där människan med kamera igen. Jag drar", sa Kurre.

"Men du behöver väl inte gå. Hon är lite knäpp, men bry dig inte om henne. Jag är ju här", sa Stina.

"Titta vad söt jag är!"

"Heeej, kommer du ofta hit?"

"Kolla, kolla vad fin jag är!"

"I rule."

18 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vad söta de är! Bildtexten till den understa bilden är så mitt i prick. Det ser absolut ut som att Kurre tänker precis så.

olgakatt sa...

Vänta bara tills hon bjuder in honom på middag!
Är han kastrat?

Suzesan sa...

Haha han reser ragg/pälsen så sur på första bilden. Men så snygg han är inte undra på att Stina är kär:)Jaha DÅ har du kanske snart huset fullt av kattungar DÅ?? Så gulliga de ska bli. Åhh vad fin Stina är när hon fjäskar för honom. Okey nu flyttar hon snart hemifrån och hem till honom. Hihi.

Kram
/Susanne

Äventyret framtiden sa...

Snart blir du kattmormor...det är bara att vänta ett tag men kanske att han är kastrat..ser nästan så ut.
Stackars Stina isåfall nu när hon har blivit förälskad..

Kram till ev. blivande mormor

Anna, Fair and True sa...

Ser fram emot nästa avsnitt! :)

Taina sa...

Hahahaha, härligt att följa deras love story genom dig!

KRAMAR!!

Saltistjejen sa...

Såklart hon är lite vårkär!! :) En så´n stilig katthane. :-)
Sötisarna.
kram!

Anonym sa...

Haha, redan en "pojkvän", det känns som att det kan hända mycket på den fronten! Du behöver inte vara orolig att du ska få det långtråkigt! Kram Nathalie

Annika sa...

KUL!!
Ler åt dina träffsäkra bildtexter!!
Vilka otrolgit fina katter...
Kärlek ja,,,
:-)
KRAM!!

Musikanta sa...

Det kan ju bli en barnbok vad det lider, kunde vara skönt med riktiga katter och inte antropomorfa (tror jag att jag kommer ihåg att det heter) för en gångs skull...
Du har ju redan flera sidor klara!
Kram från Ingrid

Desiree sa...

Ha ha sitter här med ett stort leende på läpparna efter att ha läst ditt inlägg. Båda är ju hur charmiga som helst.
Kramis!

Brittmari sa...

Så underbara de är....klart att hon är kär i honom...kommer ju bli superfina bebisar...hehehe.

Perfekta bildtexter också...gärna en barnbok...den kommer jag köpa till mina 4...katter alltså.
kram Bm

Marianne sa...

Elisabeth: Ja visst är de fina! Hoppas Kurre blir lite snäll mot mig också så att jag får klappa honom : )


Olgakatt: Hon får gärna bjuda hem honom så jag får chans att fråga ut honom om hans framtidsplaner : D

Jag vet inte hur det är med honom, men hon kan inte få några ungar i alla fall. Annars hade du fått bli gudmor!


Suzesan: Hehe, nä, inga ungar här inte. Det såg vi till för många år sedan. Tänk dig själv, vi hade fyra honkatter som var ute och lekte hela dagarna. Om vi inte hade steriliserat dem hade vi kunnat få 4 x 4 kattungar ungefär ett par gånger om året. Tror inte det hade varit så bra : )

Marianne sa...

Karin: Nä du, kattmormor är det jag är nu. För de här tjejerna är barn till Lisa som adopterade oss. Så det hade blivit mormormor, men jag har tagit hand om den saken : )

Kram!


Anna: Stina var lite besviken i dag, för Kurre kom inte och hälsade på. Men han kommer nog snart, han spelar bara svårflörtad : )


Taina: Ja tonåringars love stories ska man kanske inte offentliggöra så här, de blir så generade. Men katter är inte så känsliga på den punkten : D

KRAMAR!

Marianne sa...

Saltis: Ja Stina har bra smak, för han är riktigt snygg. Jag skulle själv vilja gosa lite med honom, fast kanske inte på samma sätt som Stina : D

Kramar!


Nathalie: Haha, nä, inte är det tråkigt i villaområdena inte! Det är faktiskt riktigt livat på vår gata, så vi stormtrivs. Trist när grannarna slutar vara barnlediga, men vi får väl hoppas att de skaffar fler barn : D

Kramar!


Annika: Ja de är så fina! Det är liksom de som bestämmer här i området : ) Och lilla E mittemot älskar katterna, det är det första hon säger när hon kommer ut på morgnarna. "Vill klappa katterna" : )

KRAMAR!

Marianne sa...

Musikanta: Vilken rolig idé! Men det blir för dyrt med färgfoton i en barnbok, det är svindyrt att trycka. Så det måste nog vara teckningar.

Kramar!


Desirée: Ja visst är de söta! Inga betänkligheter där inte!

Kramar!


Brittmari: Ja det är så man blir lite kär själv, för han är verkligen stilig. Men några bebisar blir det inte, det såg jag till redan för tio år sedan : )

Synd att det blir så dyrt att trycka böcker med färgfoton. Det skulle inte vara möjligt att sälja. Men någon duktig kanske kan teckna av dem. Vem vet?

Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Underbart!!! Love is in the aiiir!!!

Marianne sa...

Karlavagnen: Jag tror nog att Nisse kommer att få ett varmt mottagande han också, bara de får vänja sig vid att det finns andra katter i världen än de själva : )