fredag 3 januari 2014

I dag hade jag fint besök

Rudbeckia på senhösten.

I dag hade jag en riktigt mysig fikastund här hemma: Emma var på besök! Tyvärr kom kamerorna aldrig fram, vi hade för mycket att prata om. Klas lyckades komma hem innan hon åkte också, så nu äntligen fick de hälsa på varandra. De har visserligen träffats en gång tidigare, på soptippen. Emma hade känt igen honom direkt, fast hon vet inte riktigt varför, men det hade hon.

Tyvärr tar även mysiga stunder slut.

Jag är alldeles dagvill av helgerna! För en stund sedan lagade jag middag i sådana mängder att Klas skulle få lunch med sig till jobbet i morgon - det är LÖRDAG i morgon och han jobbar inte då.

Och nästa vecka börjar Friskis igen, det ska bli skönt att tvingas röra på sig igen. Det var meningen att jag och en tjej till skulle gå dit och träna själva under ledigheten, men här har varit - och är - fullt upp, och jag antar att hon har det likadant.

Älmhult är på nyheterna, synd att det är ett så tråkigt sätt. På Rapport visade de husen där den försvunne 17-åringen bor, och det såg ut att vara där vi bodde det första halvåret när vi kom hem från Kairo, innan vi köpte huset. Det finns visserligen fler likadana gårdar, men det kändes som "vår" gård. Fast jag känner inte igen killen. Hoppas verkligen att han hittas snart, och att han mår bra!

Nu ska jag kika på På spåret!


16 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag känner igen det veckovilla... måste tänka efter varje dag om den är röd eller svart.

Men i dag är i alla fall stora delar av himlen blå - det tackar jag för. Allt känns lite lättare då.

Äventyret framtiden sa...

Man blir lätt dagvill den här tiden av året:). Lätt förståeligt också eftersom man har så mycket ledighet, kan sova så länge man önskar och orkar. Härligt! Men snart är det slut på den karamellen. Njut och ha det bra Marianne!
Kramar

Suzesan sa...

Mysigt med besök av Emma. Ja jag hoppas de hittar pojken. Så hemskt. Tänker på om han gått vilse. Tänker på hans föräldrar och nära och kära så oroliga de måste vara!!

Ha en bra lördag Marianne.

Usch jag tycker dagwrna är nu ihoprörda. Nu vet jag att det är lördag och på MÅNDAg är det SÖNDAG ;)

Kram
/Susanne

Marianne sa...

Jag har också svårt med att komma ihåg vilken dag det är. Det har faktiskt hänt att jag knallat iväg till tidningslådan en röd dag och svurit över att vi inte fått nån tidning än.

Jag väntar också på att det blir vardag igen och att skolorna ska börja, för då kan man få plats i simhallen igen.

Kram/ Marianne

Anonym sa...

Håller helt med dig, dagvill som få! Ännu värre blir det ju av att vi imorgon söndag påbörjar vår arbetsvecka, haha. Kram från Mimmi i Dubai

Anonym sa...

Hej! Ville bara säga att det är kul att du är tillbaka igen/Ulrika

Anne-Marie sa...

När jag var ledig - under skolans jullov - fick jag ibland titta i almanackan för att se vilken dag det var. Nu har jag jobbat ett par dagar och rutinerna är "som vanligt" igen.
Jaha På Spåret har satt igång. Måste försöka komma ihåg att se via nätet - det är ett väldigt trivsamt program.
Kramar!

Marianne sa...

Bloggblad: Ja visst är det lättare med blå himmel och LJUS! När jag sitter och jobbar måste jag tända alla små lampor runt mig så att jag får någon slags ljus den här mörka årstiden. Men det har vänt i alla fall, det får man vara tacksam för!

Marianne sa...

Karin: Jag önskar att jag också var ledig och kunde sova hur länge jag ville, men jag har jobbat hela tiden utom när svärföräldrarna var här. Men lite längre har jag allt sovit om dagarna. :-)

Kramar!

Marianne sa...

Suzesan: Jag tror inte att han har gått vilse, han försvann under natten. Men i morgon ska Missing People ut och leta, så jag ska också vara med.

En söndagsmåndag i morgon. :-)

Kramar!

Marianne sa...

Marianne: Nu är vi tre Mariannor!

Ja i morgon är det nog ingen idé att gå till lådan på morgonen, för den är nog tom. Tur att dagens tidning är späckad, så kan man fortsätta läsa den i morgon.

Här börjar Friskis igen i veckan, ska bli skönt!

Kramar!

Marianne sa...

Mimmi: Haha, ja jag minns hur dagvill jag var i Kairo! Ledig fredag-lördag och börja på söndag igen. Ni har väl inte julledigt heller?

Kramar!

Marianne sa...

Ulrika: Hej! Och tack, vad gullig du är!

Marianne sa...

Anne-Marie: Jag tror att det var åttonde avsnittet eller liknande av På spåret. Så det får du se innan det försvinner från SVT Play! Ja det är jättemysigt, tycker jag också.

Fick just veta att det kommer en ny turkisk serie snart, och det tycker jag ska bli kul. Frågan är om man kommer att kunna hänga med där, det ska gå varje dag i 60 dagar!

Kramar!

Suzesan sa...

Åh jag är inte så modig så jag vågar gå med Missing People coh hjälpa till. Osäker i mörker och har dåligt lokalsinne. Heja dig Marianne. DE är fantastiska. Alla i Missing People..

Kram
/Susanne

Marianne sa...

Suzesan: Det börjar kl 11, så det kommer inte att vara mörkt. Nå, inte i början i alla fall. Och man är knappast ensam. :-)

Kram!