onsdag 14 juli 2010

Dagens outfit

Nu har jag gjort mitt bästa igen för att bli modebloggare, men jag vet inte om jag kommer att kunna konkurrera med flickorna som ägnar sig åt den genren. Vitsen var att jag skulle visa så fint det blev med de lätt glittrande snäckorna i rosa och silver på t-shirten som jag köpte i söndags, tillsammans med den rosa skjortblusen (säger man så fortfarande?) som jag köpte för ett par veckor sedan. Men av det bidde det inte ens en tummetott, för de där jämrans snäckorna syns ju inte på en enda bild. Jag hade fullt sjå att synas själv.

Äsch, det var ju inte makens badrum jag skulle visa.

Hoppsan, det där blev visst lite väl mycket närbild. Och lite för lågt.

Ja det var ju en snygg min!

Okej, det här får duga. Jag syns ju i alla fall ...

Har jobbat hela dagen och är helt slut i huvudet nu, förutom den dundrande huvudvärken som kräver omedelbar kudde. Ber att få återkomma och svara på era fina, söta, spännande, roliga kommentarer i morgon.

23 kommentarer:

Eva Henriksson sa...

Hej!
Du är så fin i din skära blus och med kameran i högsta hugg!!! Du ser så fräsch ut mitt i värmen?????

Bloggblad sa...

Du är jättesnygg!

Desiree sa...

Jag tycker du är jättesnygg i din outfit. Jag tycker faktiskt att man kan skymta de där fina rosa glitter snäckorna på t-shirten på ett av fotona. Ha ha jag tycker du gör ett tappert försök med kameran. Jag vet precis hur svårt det är att fota sig själv i spegeln. Jag tror man måste köra med stativ och sjävutlösar för att det ska funka. Ha stått där själv som sagt och provat och experimenterat och sedan har det ändå slutat med att jag inte blivit nöjd med någon av bilderna. Du passar jättefint i rosa.
Kram!

olgakatt sa...

Visst kan man ana en broderad snäcka på ett par av bilderna och skjortblusen är jättefin! Det är oxå en fin Canon-kamera...

Lyrican tycks inte ha satt så mycket fläsk på dig - du är ju rena mannekängen! Hur går det med sjukgymnastiken för nacken?

Anne sa...

Så perfekta och bra självbilder du tar börjar jag nästan misstänka att du i smyg driver en modeblogg och har vanan inne... Kanske det är du som döljer dig bakom nån modebellablogg eller vad de nu allt heter ;)
Skämt åsido, men riktigt lyckade bilder för det är verkligen ursvårt att fota sig själv. Hur svårt som helst. Ofta tycker jag man får nån mysko min, typ koncentrarmin för man har liksom fullt fokus på att knäppa och greja. Men du får till det riktigt bra.
Hoppas huvudvärken gett med sig när du läser det här! KRAM

anna of sweden sa...

Haha. Jo, men visst har du en framtid som modebloggerska! :)

Hoppas att huvudvärken försvunnit vid det här laget!

Katarina sa...

Härlig rosa skjorta, du ser bra ut i out fiten.. Din kamra blev jag också intresserad av...

Att fotografera sig själv, det är inte det lättaste, men du börjar ju få fason på den tekniken.

Victoria sa...

Du är jättefin! Många kramar//Vic

Victoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Suzesan sa...

Tjusiga bilder.

De har alldeles säkert på självutlösare på sina kameror de där unga blogg"damerna" med sina modebloggar. Behövs många bilder för att få till en bra bild.Så du kan ju föreställa dig hur mycket tid det tar för dem att få en bra bild med outfit'en!!

Kram
/Susanne

Kim M Kimselius sa...

Du ser jättefin ut, även om jag inte ser någon snäcka. Kul idé att lägga ut flera bilder i rad, blir levande på så sätt. Kram Kim

Heléne sa...

Ha, Ha! Det är just därför det är så roligt att läsa din blogg, man vet aldrig vad du ska skriva om här näst. Ha en bra dag!

Otta sa...

Nä men, där är ju hela Marianne! ;-) Du klär i rosa!

Kram

Petchie75 sa...

Ha ha, jag tror att det bästa är att "skjuta från höften", dvs ha kameran lite längre ner och vid sidan om kroppen så att säga. Inte för att jag är någon modebloggare men jag har någongång försökt ta foto på O och mig samtidigt genom en helkroppsspegel... Det är inte lätt! Och visst är självutlösare (översätt det ordagrant till engelska och du får ett riktigt snuskigt ord, ha ha) det bästa antagligen. På tal om Annas och min kommentar angående det gula trädet så kan vi säga så här: uttrycket hänvisar till vissa sexuella böjelser inbegripande "behov nr 1" som man i vanliga fall utför på toaletten och inte tillsammans med någon annan. Usch!
Jättesnygg outfit iaf och du klär verkligen i rosa!
Kram

Lotta sa...

Hihi! Ja, det här med dagens outfit är spännande :-) Mycket snygg blus du inhandlat och den rosa färgen är härlig! Jag kan inte heller ta kort i spegeln på mig själv men dottern är suverän (och har många års träning). Jag tror de tänker lite annorlunda när det gäller kompositionen av bilden. Det ska gärna vara på snedden, halva ansikten och liknande. För mig blir ju det en fel bild, liksom...
Kram från Lotta (som packar om resväskan)

Marianne sa...

Eva: Tack! Men riktigt lika fräsch såg jag nog inte ut senare på dagen, de här bilderna är tagna direkt efter duschen på morgonen innan det har hunnit bli så varmt : )


Bloggblad: Tack! Och detsamma!


Desirée: Tack! Jo, man kan nog skymta den ena snäckan lite, men jag hade ju tänkt att det skulle synas lite mer : ) Jag tror också att man måste ha stativ och självutlösare, men jag orkar inte hålla på så bara för ett fotografera kläder! Så märkvärdiga är de ju inte : D

Kram!

Marianne sa...

Olgakatt: Tack! Jag älskar min kamera och tycker det är urtrist varje gång man ska göra sånt där man inte kan släpa på en stor kamera!

Jag har inte börjat sjukgymnastiken än, för jag tänkte jag skulle reda ut ögonen först, som du ser i nästa inlägg. Det blir så mycket åkande annars. Men så fort ögonen är klara ska jag sätta igång. Nacken är mycket bättre nu i alla fall och jag håller på att trappa ner Lyrican (enligt dina rekommendationer). Tror det krävs en del för att det ska synas på mig, jag har alltid varit mager. Det har jag efter pappa, han var likadan i kroppen.


Anne: Hahahaha, jag tror jag ska starta en Modellablogg! Vilket bra namn, varför har ingen av modetöserna tagit det??? Och ja hjälp vilka miner det är på alla de där fotona som jag INTE la ut här! Nästan så tungspetsen sticker fram i mungipan på en del : D

Jo, tack, nu är huvudvärken borta. Tror jag drack för lite i går, ibland snålar man med drycken bara för att man vet att man ska sitta i en bil hur länge som helst.

KRAMAR!


Anna: Hahaha, jäss, jag ska bli kändisbloggerska och tjäna massor av kosing : D Hmm, fast då måste jag antingen lära mig arabiska eller så måste jag börja shoppa i svenska butiker. Det får bli de svenska : D

Kram!

Marianne sa...

Katarina: Jag har en Canon EOS 20D, systemkamera, digital. Fast min är gammal nu, utvecklingen går ju framåt rätt snabbt. Nu tror jag de heter 50D och är ännu mycket superbättre. Rekommenderas! Fast 500-serien är i princip lika bra, och lite mindre. Lite billigare också. Glöm inte att handla taxfree om du köper en!


Vic: Tack! Supermassa jättekramar till dig!!!


Suzesan: Ja hjälp vad tid de måste lägga ner på det där, först ska de ju sminka sig och fixa håret, bara en sån sak! Sedan ska väl alla veck och bakgrund och sånt vara perfekt också ... Tror jag hoppar över det där i alla fall : )

Kram!

Marianne sa...

Kim: Tack! Jo det är alltid kul med en serie foton, så blir det lite som en berättelse, det händer någonting.

Kram!


Hélene: TACK vad söt du är! Jag blir jätteglad!

Ha det bra du också!!!


Otta: Haha, nej men det blev ju inte riktigt hela jag, det är motljus i stora spegeln, så det funkade inte.

Kramar!

Marianne sa...

Petra: Aha, skjuta från höften måste jag testa! Det får bli nästa gång jag känner för att vara Modellabloggen!

Hahahahahahahaha, jag är alldeles för tråkig för att fatta. Det HAR jag ju hört talas om, men hade totalt glömt bort! Blä! Uuuäää! Ja, ja, bara alla inblandade tycker det är kul så : / Fast det där med självutlösare klarade jag av : D

KRAM!


Lotta: Tack! Haha, men vet du vad, din dotter kanske kan ha en kurs på bloggen så att vi andra lär oss? : )

Ska du resa vidare nu? Åh, jag tror jag hade stannat där uppe i den ljuvliga grönskan! Jag får kolla hos dig vad du ska ut på för äventyr!

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Haha, ja, det var ju lite kul bildserie. Men du var snygg även fast man inte såg just snäckaren.

Anna, Fair and True sa...

Snäckorna menar jag

Marianne sa...

Anna: Tack, men om man provade lite Botox kanske det inte blev så knäppa miner? : D