torsdag 20 november 2008

Jobbat

Vad ska hon göra med disken?

När man går iväg och har trevligt en stund på förmiddagen får man jobba dubbelt så mycket på eftermiddagen. Men nu orkar jag inte mer, ögonen går i kors.

Maken är inte lika dödssjuk som han har varit de senaste dagarna, nu orkar han till och med ligga i soffan och titta på tv. Det var ju skönt. Ska nog koka en kopp te till honom i alla fall så att han känner sig lite ompysslad.

Nä, jag har inga ord kvar i mig efter att ha jobbat hela dagen. Det är helt tomt i skallen och fingrarna. Ska i alla fall svara på kommentarer innan jag ropar på John Blund.

5 kommentarer:

Emmama sa...

Är också TRÖTT efter en lång dag, behöver snart helg, helt klart! Kul med fredagstema imorgon, jag är på! Missade det om fönster eftersom Gustav hade magsjuka men det kommer ett inlägg om just fönster snarast, har nämligen en sak på det temat jag vill skriva om! Tjing och kram!

Anonym sa...

En sjuk karl hemma är inte att leka med! Stackars DIG!

Annika sa...

Nej, som Lena säger är en sjuk karl hemma ingen lek...Pust...
:-)
Hoppas du klarar dig från eländet iallafall.
Kram!

Suzesan sa...

Hoppas din man har kryat på sig. Jobbigt med förkylningar. Han får ta vantar och mössa på sig när han går ut så han inte blir kall.
Är det Nilen man ser i vatten kanten?? Diskar hon där???Jajja bara det blir rent så. Tänk vad bra man har det som slipper gå omkring med disken. Fin bild, en ögonblicksbild i vardagen. Deras vardag. Tack!
Hoppas din fredag är bra
Kram
Susanne

Marianne sa...

Emma: Jag önskar att jag också var PÅ, men jag är rätt AV. Får se om jag får in någonting under helgen.

Kram!

Lena: Nej, men nu har den sjuke karln piggnat till, och fått ett sjukt fruntimmer på halsen ...

Annika: Nej, jag har inte klarat mig som jag har gjort annars. Lyckades tydligen inte hålla mig på tillräckligt avstånd.

kram!

Suzesan: Jo nu är han pigg, till skillnad från mig. Och jo, det är Nilen hån står vid. Hoppas inte hon brukar diska i det vattnet, det är nämligen inte riktigt rent, om man ska uttrycka sig milt. Ändå finns det folk som badar i det. Du har rätt, tur att man slipper släpa runt på disken så där!

Kram!