onsdag 9 april 2008

Utflykt

Ska ut på utflykt i dag med tidig start. Aningen annorlunda mål för utflykten och jag tror knappast att vi kommer att sprida ut några filtar och sätta oss och fika. Vi ska nämligen till stadens stora soptipp. (Sen finns det en mängd små lokala på gator och torg på sina ställen.)

Jag är lite osäker på vad det är vi ska göra där egentligen, men det finns visst en återvinnigsförsäljning och det är ju alltid bra att köpa saker av fattiga.

Lätt makabert låter det, men jag hoppade på chansen att få följa med. Rapport kommer.

(Det är väldigt tidigt på morgonen och formuleringskonsten är inte den bästa så här till första koppen kaffe så ni får ursäkta om det är dålig svenska i det här inlägget.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Soptipp!? funderar på om de "vanliga" researrangörerna (Ving, apollo mfl) kunde ha en spännande utflykt till en soptipp?
Det skulle vara spännande!

Och bloggen kanske är nog lite av "dagsform". Ibland blir det man åstadkommer nästan lysande och ibland blir det syftningsfel, stavfel och helfel.

Ser att det är dags för Sus med en kaffe oxå, för denhär kommentaren blev lite konstigt formulerad! *ler*

Ser fram emot rapporten, kramen!

Anonym sa...

Låter väldigt intressant, hoppas att du fotograferar så att man kan se hur det ser ut på en soptipp i Egypten. Undrar hur det ser ut i Istanbuls soptipp??? Likadant kanske??

Anonym sa...

Då väntar vi på rapporten! Det är ju ett annorlunda utflyktsmål, minst sagt.

Marianne sa...

Tjejer: Rapporten kommer, jag måste bara få ihop alla fakta i huvudet. Både positivt och negativt. Måste få i mig lite kaffe allra först ...

Sus: Charterbolagen får nog börja med att ha resor till Kairo, de kör bara på badorterna. Och jag tror det är få charterresenärer som är intresserade av livets allvar på semestern. Det finns dock så man kan åka dit, jag tror turistbyråerna här kan ordna turer.

Visst är det dagsformen, men i morse försökte jag inte ens, jag var för trött. : )

Yasemin: Jag har tagit foton, de kommer med rapporten. Tror inte det är likadant i Istanbul ...

Matilda: Varför göra som alla andra : )

Annika sa...

Annorlunda, och intressant...skulle gärna hängt med på den trippen (tror jag).
Ser fram emot rapport!!

Anonym sa...

Det ska bli roligt att få läsa raporten!

Verkar väldigt intressant och spännande också!

Marianne sa...

Hej Anna! Välkommen! Nu äntligen är inlägget om sopbyn färdig. Det var ett mycket intressant besök.