torsdag 2 oktober 2008

Jag måste vara superexpert

Det här är inte heller min bil. Det är jag glad för.

Ännu en dag har gått i gardinsömnadens tecken. Nu är i alla fall gardinerna till gästrummet klara, det var lite prioritet på det eftersom vi hoppas få gäster där ganska snart. Har också kastat gardinerna till gästrummet här uppe så att jag kan tvätta dem i morgon för att de ska krympa vad de ska. I morgon ska gardinen till arbetsrummet fållas. 

I natt är det alltså diskussion mellan vice presidentkandidaterna i US, Biden och SS. Hoppas nu att folk lyssnar på vad de säger, inte bedåras av en frisyr passande Prussiluskan. Eftersom debatten inte börjar förrän det är mitt i natten här ska jag inte se den, vi vet ju ändå vad SS kommer att säga: Att hon är expert på utrikespolitik eftersom hon bor granne med både Ryssland och Canada.

Fast tänk om hon har rätt. Jag som är granne med Israel och Gazaremsan, har varit granne med Irak, Syrien och  Georgien, jag kanske skulle ta och åka över och lösa kriserna både i Mellanöstern och Georgien. Och medan jag ändå håller på kan jag ju fixa problemen nere i Sudan och Darfur, jag är ju faktiskt granne till dem också. Nu höll jag på att glömma att jag har varit granne till Serbien, ja men då tar jag väl hand om Kosovokrisen också. Jag är ju nästan överkvalificerad för jobbet. Superexpert helt enkelt!

Inte fick ni något recept av mig i dag heller, och jag hann bara läsa ett fåtal bloggar. Långhelger är inte bra för bloggeriet!

12 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha, varför inte! Jag tror att nästan vem som helst är mer kvalificerad än Scary Sarah ;-) Vi ska kolla på debatten ikväll, ska bli intresserant att se om hon gör bort sig lika mycket som i CBS intervjun förra veckan... där hon lät ungefär som jag skulle göra om ngn intervjuade mig på amerikansk tv - lite osammanhängande så där som man kan låta om man INTE är en amerikansk vice presidentkandidat!!
Du är duktig som håller på att fålla och sy - du har väl symaskin?
Kram!

Emmama sa...

Ligger dina grannländer i utlandet? Ett annat klassiskt uttalande... Lös nu bankkrisen också när du ändå är på gång. Det är enkelt och kan fixas på en eftermiddag. Tjing! ;)

Lullun sa...

Jo, men självklart. Det löser du. Kan SS, så kan du med bravur!

Och lite bloggpausande, det kan man behöva ibland. Jag har ju själv varit ytterst sporadiskt ute bland bloggarna på det senaste (inklusive på min egna), men det har så inte helt varit frivilligt, men ändå... ;-)

Marianne sa...

Petra: Såg i tidningarna att hon tydligen klarade sig bättre den här gången, nu har de ju haft tid att träna henne ... Usch, det är läskigt det här.

Nej, jag har ingen symaskin. Eller jo, jag har en, men vi är inte särskilt goda vänner. Den gör inte som jag vill. Så jag syr för hand. Det är därför det tar en evig tid. Å andra sidan måste jag berömma mig av att om en syfröken hade sett stygnen hade jag fått femma i betyg : )

Kram!

Emma: Hahaha, eller "Jag är väldigt berest, jag har åkt med Ving-resor till Mallorca tre gånger." Det är ju ungefär så SS har rest. Fast hon reste med amerikanska försvaret och hälsade på soldater i Tyskland och Kuwait. Ergo - hon var på amerikansk mark då också.

Okej då, kan väl fixa bankkrisen också när jag ändå är igång : )

Kram!

Lullun: Att jag inte hinner runt på bloggarna och skriva någonting särskilt själv är inte så frivilligt, men ibland hopar sig annat. Och visst är det ju så att IRL måste få förtur. Fast det är ju trist när man inte hinner runt till alla : (

Anonym sa...

Bra att vi fick lite receptledighet! Jag klarar mig så bra utan, om jag ska lyckas tappa några kilon.

Marianne sa...

Ha,ha de här båda bilarna är nog just nu bättre än min egen. För det har krypit in möss och lagt sig till sista vilan där nånstans. Skrev lite om det på bloggen i går kväll.
Ja, snälla hoppa på politiken vettja, så det blir lite ordning och reda. Jag ska högt och ljudligt rösta på dig i alla väder.
Va duktig du är som syr för hand. Det tålamodet har inte jag. Fast jag är inte heller kompis med min symaskin. Det blir krig varje gång jag ska sy nånting så därför blir det inte så mycket sytt hemma.

Kerstin sa...

Kör hårt! Kan Sarah kan du. :) Vad duktig du är med gardiner och vilka läckra parkeringar/bilar du hittar. ;)
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Tyvärr gick det käpprätt åt pipsvängen när jag gjorde IQ testet idag.
Hade annars gärna erbjudit mig som rådgivare i "någonting-vad-som-helst-frågorna" i din framtida presidentvalskampanj.

Men... har vi fått sett gardinerna? Eller har jag missat någon blogg med bilder av gardinerna? (iofs är det väl inte lag på att man ska visa hela världen sina gardiner, men jag är så nyfiiiken :D )

Musikanta sa...

Finns väl ingenting som är så härligt som när man har klarat av ett sånt besvärligt och tidsödande projekt som t.ex.att sy gardiner. Och för HAND till råga på allt!!!

Ser fram mot att se foto på dem!

Jag har svårt att tänka mig Miss Alaska som USA:s president. Å andra sidan var ju Ronald Reagan B-skådespelare...

Cecilia sa...

Vad skön du är!!Hihi vad jag skrattade.

Jenny sa...

Hon-vars-namn-inte-bör-nämnas gjorde faktiskt bättre ifrån sig, och något annat hade faktiskt nästan varit en omöjlighet ;-). Hon svarade visserligen aldrig på majoriteten av alla frågor, utan envisades att tjata om hur duktig hon själv är, men hon stammade sig i alla fall inte fram. Däremot tyckte jag att det står ännu klarare att hon faktiskt inte kan nånting - hon kan bara upprepa allt som man lär henne, men hon kan inte använda kunskaperna i att sväva ut eller vidare debattera ett ämne. Ungefär precis som när nån proppar huvudet fullt inför ett prov, och sedan glömmer allting dan efter. Eller som någon kommentator sa, tänk dig att USA är i nån utrikespolitisk kris, presidenten är skadad/död och vice presidenten förs till "the situation room", där han/hon ska ta beslut om landets ev krigsföring... Där ser man ju absolut hon-vars-namn-inte-bör-nämnas, förtroendeingivande och stark. Eller inte. Hu! //kram

Marianne sa...

Matilda: Ja men du somnar ju mitt i receptet! Eller gör du så att du ger det till "någon annan"? : D

Marianne i Sverige: Möss ... Och de är förstås omöjliga att hitta. Vi hittade en död katt utanför grannens köksfönster i går. En av dem som kom och fick mat ibland och alltid skrek högt för den var så hungrig. Nu är den i de sällare jaktmarkerna för katter.

Hahaha, har ofta tänkt att jag ska bli politiker så att det blir lite ordning och reda : D Men då måste man sitta på så många tråkiga möten och det har jag ingen lust med : )

Symaskin och deklaration, då är det krig mot tingen och jag gapar och skriker åt grejorna så Klas blir alldeles förskräckt och tror att jag är arg på honom. Bättre att sy för hand i lugn och ro framför tv:n.

Har inte hunnit in och läsa hos någon på ett par dagar, men jag kommer snart!

Kram!

Kerstin: Problemet är ju att SS inte kan ... Hehe, brukar inte fota bilar (det är makens jobb) men de här två kunde jag ju inte motstå.

Sus: Misströsta icke! Hur tror du det gick för SS när hon gjorde diverse tester? Hur många pipsvängar tror du inte hon har drattat i? För att inte tala om The Bushman? Det du har som de saknar är sunt förnuft, så du blir en alldeles utmärkt rådgivare! Du är härmed "appointed" : D

NU kan du se gardinerna till gästrummet i källaren. Resten har jag inte visat än. Vi får väl stifta en ny lag om att man ska visa sina gardiner för hela världen?

Kram!

Musikanta: Å nej! Du påminner mig om att förnuft och vett är det sista som styr i valet "over there"! B-skådis, muskelskådis och nu Fröken Insnöad ...

Cecilia: ; D

Jenny: Är du skräckfilmsförfattare? Fy, den filmen är bara för läskig för mig. Å hu! På riktigt, HJÄLP!

Kram!