lördag 12 juni 2010

En massa ord om ingenting

Rosa stockros.

En trevlig biverkning på alla piller jag fick av doktorn verkar vara att bli hungrig. Jag måste äta hela tiden. På dagarna är jag sugen på salt och kryddor, dvs mat. På kvällarna är jag sugen på fett och socker, dvs godsaker. Så det blir äggmackor, leverpastejsmackor med ett berg av sallad, omeletter och liknande på dagarna. Och på kvällarna har det gått åt ett antal smulpajer med vaniljsås. Vad sägs om att vara så sugen att man ställer sig och gör paj klockan tio på kvällen?

SVT World brukar normalt visa ett rätt bra och blandat utbud av det som visas på ettan och tvåan i Sverige, men nu vet jag inte vad de håller på med. Det är bara repriser på repriser. Jag menar okej för att de behöver sända repriser på dagstid och nattetid för att svenskar som lever i länder med stor tidsskillnad ska kunna se programmen, det köper jag fullt ut. Men nu har de börjat sända repriser på repriser även på kvällarna, och då menar jag Europeisk kvällstid. Vi har redan sett Strömsö där de sitter och knåpar ihop amatörmässiga mosaiktavlor och skärp av fiskskinn, vi vill inte se det igen. Och så är det norska och danska program där någon präst sitter och pratar om inre lidande. Om det nu är så att det inte finns några nya program att visa, då borde man väl kunna sända repriser på BRA gamla program? Hasse o Tage är ett förslag. Varuhuset eller Rederiet hade i alla fall varit lite roligt att se. Men Uppdrag granskning om vestibulit x 18 är INTE kul.

Här händer inte mycket som ni märker och jag är rätt uttråkad på grund av den här förbaskade nacken. Nu ska jag ge mig ut på bloggrunda och se vad ni har haft för er, då blir jag nog på gott humör igen.

Ha en skön helg alla!

24 kommentarer:

Suzesan sa...

Men gulle Marianne kämpa och upp med nosen. Lätt för mig att säga. Hujedamej vad det är jobbigt att ha ont. Hoppas du blir frisk snart.


Låter annorlunda att du skulle få sånt sug efter mat med medicinen. Haha bra att du äter. Hmm har du kollat vad tabletterna innehåller. Så där inte är nåt narkotiskt preparat. (Ba' skojar)

STOR KRYA på dig kram

/Susanne

Marianne sa...

Suzesan: Tack, ja det här var jobbigt.

Det kanske inte är av medicinen, det kanske är åldern. Men det är bara bra för mig att vara extra hungrig, så jag tar chansen när jag har den : )

KRAM!

KARLAVAGNEN sa...

Amen!!!

Wow! Baka mitt i natten (ok överdrivet men ialla fall) dååå är man godissugen!!!

Kram Håll ut!!!

Äventyret framtiden sa...

Marianne,
så där brukar man bli när man är gravid, få alla möjliga sug på både det ena och det andra:). Nå skämt åsido, lite tröst är det ändå med gott att äta när det gör ont och jag har förstått på dig att du kan äta omåttligt utan att gå upp i vikt, rena drömmen för mig..
Håller fullständigt med om tv-programmen; Strömsö har man verkligen ledsnat på och igår kväll så var det fotboll både här och där, utan och innan. Tur att det finns annat att fördriva tiden med än tv-tittande.

Ljuvlig färg på stockrosen, här kommer stockrosor också så småningom men jag tror inte att det finns en i den rosa nyansen.

ha det bra trots att det inte är riktigt bra.

Kram!

olgakatt sa...

Det är Lyrica som gör dig så hungrig. Många patienter får bekymmer med vikten av dem, dvs blir allt tjockare. Men du tycks ju behöva få litet bättre aptit så det är bara att tacka och ta emot, men vara litet medveten om det också så att det inte blir FÖR bra!

Helly på vift sa...

Hoppas du mår bättre snart!

Kram!

Marianne sa...

Karlavagnen: Ja du lider väl också av SVT Worlds nuvarande utbud?

Kram!

Karin: Haha, nä, jag har nog inte tillräckligt med hormoner för att så ska vara fallet. Det hade ju varit roligt, men stackars barn, vi skulle väl sitta på "hemmet" innan ungen var vuxen. Men att jag behöver "lägga på mig" lite, det är helt rätt, så det är bara att ta tillfället i akt!

Det är roligt med program från grannländerna, men Strömsö i repris ... Tydligen har inte SVT sändningsrätt för fotbollen (prisa Gud) så det slipper vi i alla fall. Bara ovanligt mycket kringsnack.

Jag får gå ut och ta lite frön från den rosa stockrosen så att du kan få sedan.

Tack!

Kram!

Marianne sa...

Olgakatt: Aha, så det är pillren, trots allt. Ja men det är ju bara bra för mig, jag tackar och bockar och tar emot den biverkningen : ) Om så där en 6-7 kilo får jag kanske börja se upp.

Helly: Tack! Kram!

anna of sweden sa...

Värre biverkningar kan man ju ha! ;) Fast det blir kanske lite jobbigt i längden. Att stå och baka pajer sent på kvällarna alltså.

Kram!

Annika sa...

Rena drömmen med den biverkningen om man inte går upp i vikt...och du har ju svårt att gå upp (you lucky bastard ;-) ).
SÅ för dig är det nog bara att tacka och ta emot.
Sen ska du väl få ngn "tröst" också när nacken brålar med dig.
KRAMAR!!!!

Marianne sa...

Anna: Jag måste säga att det är en väldigt trevlig biverkning. Och nu har jag ju lärt mig att baka pajerna på dagen så att jag ska slippa nattarbeta : )

Kram!

Annika: BråLar var ett roligt ord : D

Det är den bästa biverkningen som skulle kunna drabba mig, någonsin. Jag har ju fortfarande inte lyckats gå upp två av de sju kilon jag tappade förra sommaren, men nu kanske jag kan ta dem. Kanske ska gå och väga mig och se.

KRAMAR!!!

Kim M Kimselius sa...

Låter som du har det jobbigt! Hoppas det blir bättre! En tanke slog mig... Kan du se SVT Play på datorn? Hoppas värken släpper något. Kram Kim

Marianne sa...

Kim: Ja, det är rätt jobbigt det här faktiskt. Men det blir bättre, TACK! Jo, jag kan se SVT Play, men inte alla program. För det de sänder på SVT World har jag betalat för och då kan jag se sånt som de har köpt rättigheter att visa för oss prenumeranter, alltså även en del BBC-program osv. Men på Play sänder de ju gratis, och då får bara svenskar titta på det som ligger där, eftersom de bara har rättigheterna för Sverige.

Sen är det ju så att när tv:n står på och mal blir man ibland överraskad och ser sådant som man kanske inte skulle leta upp. Korrespondenterna om fotboll hade jag aldrig sett aktivt om jag inte hade hört slutet om det där med gatuförsäljarna i själva tv-sändningen.

Och så är det inte samma sak att titta själv på en skärm och att sitta tillsammans framför tv:n.

Kram!

Kim M Kimselius sa...

Håller med dig, tv ska ses på tv! Och som du säger, ibland dyker det upp oväntade program som man aldrig hade anat att de fanns, men som ger mycket, eller retar gallfebern på en. Kram

ab sa...

Haha - det där med att ställa sig och göra smulpaj tio på kvällen är jag MYCKET bekant med! Det betyder bara att vi är äkta gourmeter - när vi ska festa loss på godsaker ska det vara högsta kvalité!

Lotta sa...

Hihi! Ja, pajbakande på nätterna kan ju ha sina för- och nackdelar. Men gott låter det. Kanske är det lite nyttigare än ostbågar, den innehåller säkert frukt i alla fall ;-)

Är det inte konstigt att man tittar ändå, fast det är tråkiga program? Ibland när jag jobbar hemifrån står TV:n på och jag kan märka att jag planerar in lunchen i lagom tid till "Hem till gården"...

Marianne sa...

Kim: Nu har tv:n varit upptagen av Formel 1 hela kvällen, så jag har inte sett ett dugg : )

Kram!

ab: Jess! Ska man äta någonting så ska det vara gott och av högsta kvalitet!

Lotta: Haha, hur fick du in frukten i ostbågarna? : D

Ibland när jag är ensam hemma har jag tv:n på i bakgrunden jag också. Tjatigt blir det, men det är i alla fall någon mer än bara jag som pratar : )

Desiree sa...

Stackare, hoppas det blir bättre med nacken snart. KOmmer du att gå till någon sjukgymnast? Vad har du fått för prognos? KOmmer tabletterna att få det att läka eller är de bara för att slippa smärtan? Du som är så smal och slank kan iallafall mumsa på med gott samvete.Men jag hoppas att du snart blir läkt i nacken. Inte kul att gå runt och ha ont.
KRam

Suzesan sa...

Jag svarar här på Frangipanibloms frågorna. Min som då har likande bald. Jag vet inte om blommorna doftar för jag har aldrig tänkt på det.PÅ min krukväxt, De är små och sen tänkte jag att jag kan lägga in bilder på den under dagen så kan du kanske se om det är samma blad för jag tycker de är exakt lika i växtsätt och allt. Men just nu har den inga blommor.

Kram
/Susanne

Marianne sa...

Desirée: Tack söta du! Jo, jag ska till en sjukgymnast, det är nog det enda som hjälper. Först måste jag dock till doktorn så att han kan ordinera det, både för sjukgymnastens skull och för försäkringen. Doktorn är på torsdag. Egentligen skulle jag ha gått i dag, det var vad doktorn sa. Men så hade han ingen tid förrän om en månad!?!? Så nu ska jag till en annan på torsdag, lika bra det, för jag gillade inte den läkaren något vidare. Pillren läker inte, det är bara mot värken. Möjligen de muskelavslappnande som gör att det kanske är lite lättare att läka.

Ja det är tur att man är mager när man får hungerbiverkningar! Himla tur jag har, för de allra flesta skulle det nog vara ett problem.

KRAM!

Suz: Jag ska kolla på dina bilder och se om jag tror de kan vara släkt. Nästa gång den blommar får du kolla om den doftar gott.

KRAM!

StrandMamman sa...

Småskrattade lite då du skrev om Strömsö - det programmet spelas in i Vasa, 10 mil söderut härifrån! Men jag som inte är den pyssliga typen har aldrig börjat se programmet trots att det sänts massor av år, har bara sett ett par små snuttar.

Måste säga att jag beundrar dina blombilder, jag nyss kollat också dina inlägg den senaste veckan. Frangipani och de rosa trädblommorna blev mina favoriter!!

Marianne sa...

Strandmamman: Tack! Ja, det är nog mina favoritblommor också.

Hihi, ja Strömsö. Det är verkligen ett pysselprogram, men problemet är att jag tycker att det de pysslar fram är rätt ... amatörmässigt. Det ser verkligen ut som du vet hemgjort, inget snyggt. Och vad ska man ha det till. Så tänker jag när jag ser det. Synd att de inte gör sånt som man faktiskt skulle kunna ha nytta av, då hade det blivit ett bra program.

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Vilket fantastiskt foto!

Marianne sa...

Anna: Tack!