måndag 28 juni 2010

Test

Maste ju testa att gora ett inlagg fran iPaden. Lite bokigare an fran datorn, men det gar ju.

Just nu har jag AC-mannen har. Vi har tva apparater i vardagsrummet, och den ena puffar bara ut lite ljummen luft. Typiskt nog ar det den som ska halla det dragligt i min skrivbordshorna, jag kan tala om att jag har svettats dar! Men nu ska det bli battre.

Ja det var ju praktiskt med den har lilla mojangen nu, for jag har ju tva karlar som jobbar vid skrivbordet (ac-mannen och hans assistent) sa jag kan glomma att sitta vid datorn tills de ar klara.

Aterkommer och svarar pa kommentarer lite senare.

12 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Den lilla mojängen fungerar!;D
Däremot får du vänta på matreportage/sparris. Den ligger slö och eländig, nästan död i kylskåpet, bortglömd och ledsen, alltför slapp för att kallas sparris längre. Så gick det med den dyrbara godsaken. Men det kommer nya vårar och ny sparris.

Kram!

Anonym sa...

Så fint!
Jag gillar att "det är lite bokigare nu"....

Lotta sa...

Hmmm...en sån där liten manick kanske man skulle ha? Det enda jag är rädd för är att mitt datorberoende förvärras :-/
Hoppas luften blir lite kyligare snart hos dig! Heja AC-mannen!

Kim M Kimselius sa...

Precis som Carina tycker jag också om lite bokigare... Tydligen har du inga å ä och ö på din ipad, men vi klarar av att läsa dina inlägg ändå. Blir så sugen på att skaffa en också... Kram Kim

Otta sa...

Det går ju riktigt bra! :-)

Kram

Fröken Anki sa...

Visst ar det en behandig liten sak! Passar till allt. Hoppas att den snart kommer till Sverige ocksa sa att vi far ett komplett tangentbord;) Det var lite annorlunda att skriva inlagg tycker jag med, men det funkar. Det jag tycker ar skont ar att vi inte behover sla pa datorn varje dag, utan anvander denna over tradlosa natverket. Kul att du/ni gillar den ocksa!

Instammer i at AC ar ett bra uppfinning. Vad skulle man gora utan den fuktiga och varma dagar. Har ar det superfuktigt idag, har varit runt 30 grader varmt hela helgen har (inte sa varmt som hos dig men anda) sa vi korde faktiskt AC:n hela natten. Far se om den behover slas pa under dagen ocksa! Hoppas reparatorerna ar fardiga nu sa att ni far en skon kvall.

Kram

Marianne sa...

Karin: Men stackars sparris då! : ) Hoppas nästa kull överlever lite bättre!

Så skönt när de tekniska mojängerna fungerar, nu har jag nästan koll på allt jag vill!

Kram!


Carina: Hahaha, ja "bokigare" verkar ju intellektuellt och bra : )

Kram!


Lotta: Jag tror inte mitt datorberoende förstärks, snarare mitt bokberoende : ) Ja, AC-mannen återkommer på söndag, hoppas att han får ordning på allt då.

Kram!

Marianne sa...

Kim: Visst blir det intellektuellt och bra : ) Nu har jag lärt mig att göra åäö också, tack vare Anonym och Anki.

Jag är så glad för min lilla manick!
Kram!


Otta: Och bättre ska det bli!

Kram!


Anki: Ja jag är kär i min lilla platta! Den är så mycket lättare att ta med sig än datorn, och den funkar ju lika bra och bättre eftersom man kan läsa böcker på den. Okej, det kan man på datorn också, men det går knappast att lägga sig på sidan och läsa med datorn!

AC är en gudarnas uppfinning! Tror inte vi hade stått ut här annars. Det var 38 när jag kom hem från shoppingcentret i dag ... Och vi är tvungna att ha den på hela nätterna, annars hade vi inte kunnat sova. Det är för varmt, det är cirka 28 när jag vaknar nu, och när man öppnar fönstren på morgonen är det lika varmt ute som inne, utan AC.

Kram!

Kim M Kimselius sa...

Perfekt! Alltid roligt med nya teknikprylar. Jag fick en videokamera för några veckor sedan och har spelat in allt möjligt. Tyvärr har jag inget program för att lägga ut filmerna på youtube, men det kommer. Nu vill jag ha en Ipad! Kram Kim

Marianne sa...

Kim: Visst är det kul med teknikprylar! Videokamera skulle jag nog inte använda så mycket, så det är dock ingenting för mig. Däremot skulle jag vilja ha lite nya objektiv till min kamera : )

Kram!

Kim M Kimselius sa...

Jag skaffade mig videokamera för att kunna spela in när jag läser ur mina böcker och när jag är på bokmässan. Se här: http://www.youtube.com/results?search_query=kimselius&search_type=&aq=f Dessa filmer är tagna med min vanliga kamera som kan filma en liten kortare snutt. Dessutom tyckte jag det var roligt att filma mina hundar med den nya videokameran, för en dag finns de endast på kort och film. Kram Kim

Marianne sa...

Kim: Ja då har du verkligen nytta av videon! Jag ska kolla på klippet!

Kram!