tisdag 29 juni 2010

Nya brillor

Nu har jag hämtat mina nya glasögon. Inte klokt vad fort det gick, jag beställde dem i fredags och de var klara redan i söndags eftermiddag. Men jag hade ingen bil i går, så jag fick hämta i dag.

Alla foton är tagna med mobilen, så kvaliteten är inte perfekt. Och jisses vad svårt det är att fotografera sig själv. Jag förstår fortfarande inte hur alla flickor gör som bloggar om dagens outfit.

Solglasögonen. De är slipade i rätt styrka, så jag ser perfekt med dem.

Läsglasögon. Jag såg totalfläng ut på fotot, så ni får bara se glasögonen.

Vanliga glasögon. Jag ser helfläng ut på det här fotot också, men det får gå ändå. Vad är det för min jag gör???

Det blir bara ett kort inlägg i dag, men jag avslutar med någonting riktigt sött, en av de små kattungarna som bor vid vår bakdörr.

En av de tre kattungarna.

26 kommentarer:

SweFlo sa...

Kul att få se dig på lite närmare håll! Jättefräscha glasögon och vilka vackra ögon du har! Ha en bra dag!

Suzesan sa...

Du ÄR jättefin på bilderna Marianne. Snygg! Jag tycker också jag ser helflängd ut på de mesta bilder men jag har tagit mig över den tröskeln. Förr fanns det inte EN ENDA bild på mig. Jag vägrade.

Snygga brillor. Allihop. Ursnygga. Och vi har nästan samma ögonfärg så coolt. Men du har mer blått än jag.

Vilken gullig katt!!!! och jag skrattade åt din bild på blommorna nedanför.

Kram
/Susanne

Äventyret framtiden sa...

Din min är koncentrerad! Så enkelt är det. Du ser ju bra ut, vetja!:)och säkert genom glasögonen också.

Kram!

Desiree sa...

Jag håller med om att det är jättesvårt att ta bilder på sig själv i spegeln. Men jag tycker att du gjorde ett riktigt bra jobb. Läsglasögonen var himla fina med de små blomdetaljerna längst med kanten. Slipade solglasögon är toppen. C har också ett sådant par. Jag använder ju linser nästan hela tiden så jag kör med vanliga solglasögon. Toppen att du fått så många nya fina par.
Kram!

Saltistjejen sa...

Vad roligt med nya glasögon! tycker du ser ut att passa väldigt bra i både de vanliga samt solglasögonen!!!
Och DU vad söt kattungen är!!!! jag smälster trots kylig AC här på jobbet....! ;-)
Kramar!

olgakatt sa...

Alla tre paren är klädsamma och snygga. Bäst gillar jag läsisarna.

Alla kattungar är bedårande, den här lille killen också!

Anne sa...

MYCKET snygga glasögon, verkligen! De klär dig mycket bra. Du kan och ska verkligen vara nöjd med dem!
Prismässigt var det ju väldigt billigt också, som du skrev tidigare, smart passa på innan flytten för i Sverige är det ju väldigt dyrt med glasögon.
KRAM!

Trillingnöten sa...

Snyggt! Bra jobbat med kameran också! Tänk att de vara klara så himla snabbt :) Ibland blir man förvånad. Och till ett bra pris också!

Marianne sa...

SweFlo: Tack! Vad söt du är! Jag är jättenöjd med glasögonen!

Kram!


Suzesan: Tack sötnos! Men jag tycker att jag ser helgalen ut : ) Fast var får du det blå från? Mina ögon skiftar mellan grönt, brunt och gult, jag har inte en gnutta blått : )

Visst är han söt den lille! Det är den modigaste, han har börjat komma fram och nosa lite försiktigt på mig.

Kram!


Karin: Tack! Haha, ja så är det nog, jag ser koncentrerad ut : D Och jag har dem ju för syns skull : )

Kram!

Marianne sa...

Desirée: Jag är också jätteförtjust i läsglasögonen, jag köpte dem i Sverige för några år sedan, så de bytte bara glasen i dem. Det är första gången jag har slipade solglasögon, förut innan jag opererade ögonen hade jag också linser, men nu klarar jag mig utan glasögon även om det är bättre med. Så jag har varit lat med det, men nu är det toppen att ha ett par så att jag kan se perfekt samtidigt som jag skyddar mot solen.

Kram!


Saltis: Tack vännen! Ja han är så söt den lille krabaten! Och han har börjat komma och nosa på mig och säga ett litet mjau och titta på mig.

Kram!


Olgakatt: Tack! Jag gillar också läsisarna, de är så söta!

Den lille vite är mest kompis med mig, de andra är lite rädda fortfarande men han kommer och nosar och pratar lite.

Marianne sa...

Anne: Tack vännen! Jag är mycket nöjd, hoppas nu att Klas blir lika nöjd med sina. För honom är det ju viktigare eftersom han har dem på sig hela tiden, det slipper jag nu efter operationen som jag gjorde i istanbul.

Kram!


Trillingnöten: Tack! Ja det är otroligt så snabbt det gick, det var ju till och med över veckoslutet.

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Snygga! Men om du vill bli som designbloggtjejerna måste du le ordentligt! ;)

Marianne sa...

Anna: Tack! Haha, men det blir så krystat! Det ser ännu värre ut. Men jag kanske ska lägga an en sån där förförisk min som flickorna ibland har : D

Kram!

Suzesan sa...

I yttre kanten det är blått. Men vad än... så har jag samma kant. Men mindre. Då har vi samma ögonfärg för jag skiftar i samma färger:)

Kram
/Susanne

Emmama sa...

Snygga glajjor, de klär dig verkligen! Hoppas det varit en skön och sval kväll!

Kram!

Katarina sa...

Va kul med nya glasögon! dina läsglasägon är jättefina och söta,,

Jag har också ett par glasögon jag gillar, jag byter glas i dem då det behövs. Annars gillar jag att köpa glasögon, eftersom det ör något man bär varje dag, man byter ju för sjutton tröjor varje dag, så varför inte glasögon...

Du är fin i alla tre paren! Kul att få en närbild på dig! Fin är du!

Kissen är ju sååå söt! Förresten hur gör du med era katter när du flyttar till Sverige, de tas med? Eller är det förenat med en massa resriktioner när det gäller husdjur?

Kram

Lotta sa...

Kul att få se dig "på riktigt"! Du har valt snygga glasögon som passar en snygg kvinna :-) Lite avundsjuk är jag allt på solglasögonen. Jag ser inte särskilt mycket genom mina och det hade varit härligt att kunna läsa på stranden. Jag får ta tag i den biten.
Har kattungarna blivit lite tamare? Och hur mår mamma katt?
Kram!

Otta sa...

Jättefina glasögon! Det ser svårt ut att fotografera så, men övning gör väl mästare!

Jodå, Nour får bestämma takten, men när han sa i måndags att han inte ville gå tillbaka dit, var jag tvungen att sätta ner foten! Han lär sig mycket varje dag och det inser han inte.

Och tack för söta kissen! Svårt att ha vit päls i Egypten! :-)

Kramar

Annika sa...

Hej snygging!!
Roligt att se bilder på dig.
Snygga glajjer, verkligen!
Du passar så bra i dem!
VI vill se fler bilder på Marianne.
Kramar!!

Marianne sa...

Suzesan: Aha, du menar den kanten. Hm, första gången den är blå : ) KUL att vi har samma färg på ögonen som skiftar!

Kram!


Emma: Tack! Nej, här är det aldrig svalt numera. Nu brakade AC:n i sovrummet samman också, så nu sitter jag och väntar på AC-mannen igen ...

Kram!


Katarina: Tack! Vad söt du är! Visst ska man satsa mer på glasögonen, man har dem ju mitt i ansiktet. Men det är ju så himla dyrt i Sverige. Jag gjorde också så med läsglasögonen, att jag bytte glas i dem. De förra var alldeles repiga av sanden, jag hade klantat mig lite!

Våra egna kissar ska med till Sverige. Tyvärr är det karantän som gäller, det finns inga vägar runt det. Men det får gå, de är ju familjemedlemmar, och man skjuter ju inte mormor bara för att det blir besvärligt : )

Kram!

Marianne sa...

Lotta: Tack rara du! Ja jag kan rekommendera slipade solglasögon, det blir så mycket bättre. Jag borde ha fixat det redan från början, solen är så himla stark här så det är inte bra för ögonen.

Den ena kattungen har blivit lite tamare, den kommer och nosar och vill hemskt gärna smita in mellan benen på mig för att se hur det ser ut i hallen, så jag får lyfta ut honom. De andra två är lite mer avvaktande.

Kram!


Otta: Tack!

Ja han får ju inte hoppa av! Även om han bara lär sig två ord är det två ord mer än han kunde innan. Skönt för honom att ha privatläraren som kan drilla honom i läxan, så kan han känna sig duktig i det i alla fall.

Haha, jag får väl starta en kattblogg för att du ska få mycket att titta på : D

Kram!


Annika: Tack gulle dig! Haha, ja jag tänkte på det du skrev att du ville se fler bilder på mig. Får väl låta folk fotografera mig, brukar inte vilja det : )

KRAM OCH NJUT AV STOCKHOLM!

Otta sa...

Ett tips på en bok jag precis läst ut! Läs den, om du inte redan gjort det! Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Har precis skickat efter den andra av hennes böcker. Skall bli spännande. Den första är riktigt härlig!

Kram

Marianne sa...

Otta: Okej, tack, ska se om jag får tag i henne. Ska försöka få det att funka igen från Adlibris, men jag orkar inte just nu.

Kram!

Monika sa...

Hahaha, kunde inte låta bli att skratta! Inte åt dina bilder men din kommentar om hur de yngre gör för dagens outfit-bilder. Men ok, ska erkänna, lite log jag åt dina bilder också! MEN, de var hur bra som helst och naturliga! Inte tillgjorda som outfit-bilderna är! Snygga glasögon på en snygg kvinna!

Laura sa...

Grattis till de nya glasögonen, du passar perfekt i dem (i alla fall på bilderna att döma)! Söt är du också, men säkert sötare i verkligheten! Den lilla missen verkar också väldigt fotogenisk, han har minsann inga problem med att fixa en söt min då kamerablixten flashar! :)

PS. Jag lade in en hel drös med bilder från Efesos på min blogg för någon dag sedan, om du är intresserad! :) Visst har du också varit där?

kram!

Marianne sa...

Monika: Hej och välkommen hit! Och TACK, vad gullig du är! Det är helt okej att skratta åt bilderna, jag ser verkligen inte klok ut på någon av dem : D


Laura: Tack gulle! Ja den lille missen är bra mycket sötare än jag, det är en sak som är säker! Men de var lite rädda i morse när de skulle äta, för Trädgårds-Kamel höll på och vattnade och grejade samtidigt. Det gick bra i alla fall när jag satte mig som en skyddande mur mot farligheterna : )

Jag har varit urdålig på att läsa bloggar på sistone! Men jag kommer, jag vill självklart se dina bilder från Efesos! Vi var där för några år sedan, tyvärr före kamerans tid : ( så jag har inte en enda bild därifrån!

Kram!