tisdag 5 augusti 2008

Bröllopsdag

När barnen var här firade sonen och svärdottern bröllopsdag! Det firade vi med att grilla i trädgården.

Bättre svärdotter än jag har kan man inte önska sig! En varm och glad, intelligent tjej med hjärtat på rätta stället. Amors pilar träffade verkligen rätt och jag är så lycklig för att sonen träffade just henne och ingen annan!

Jessica och Emil. Fotot är taget vid lunchen i Alexandria.
Tyvärr har jag fått något kladd på linsen så det är lite suddigt på Jessicas axel.

För att riktigt tala om för Jessica hur mycket han älskar henne hade Emil avtalat med den här katten att komma och hälsa på i trädgården på bröllopsdagen. Ärligt talat är det första och enda gången jag har sett den, jättefin med ett hjärta på ena sidan och en prick på andra. Men vilket sammanträffande, va!

18 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Jättefin!

Fröken L sa...

Vilket sammanträffande med katten. Den täckningen har jag aldrig sett förut. Vad kul!!! Visst är det härligt men jobbigt med yoga. Jobbigare än de allra flesta tror. Det brukar ta ett tag innan man får ihop alla rörelser med andningen. Men kul är det, absolut!

Kram Dila

Marianne sa...

Karlavagnen: Fick höra att japaner betalar bra för sådana djur - man kanske ska fånga den och tjäna en hacka? Nä, sånt kan inte jag, bara om jag visste att den skulle få ett väldans bra hem. Synd, för jag hörde att de betalar tiotusentals dollar.

Dila: Det var verkligen en lyckträff! Haha, sitter redan och samlar kraft inför kvällens yogalektion. Hoppas att jag orkar, just nu känns det som om jag kommer att ramla omkull redan under första övningen!

Kram!

Lullun sa...

Vad kul att det känns så rätt, även för svärmor! :-) Och otroligt lyckat med katten. som det kan bli ibland! :-)

KARLAVAGNEN sa...

Hmm Nilton behöver en lekkamrat, men jag tror inte att jag behöver ytterligare en katt.

Saltistjejen sa...

Vad härligt det ltåer. Att få barn är en gåva. Att få barn som man sedan har en nära och bra relation med är både tur OCH talang.
Att ens barn träffar en partner man tycker om och tar till sitt hjärta är något jag tror varje förälder hoppas och önskar ska ske.

Och Å vilken fin kisse! Och häftigt med hjärtat i pälsen!!!!!!! Såååå passande!

Kram!

Anonym sa...

Ja, vilken flax! Och just på den dagen!

Anonym sa...

Så var det dags igen för näsduken, mord, krig och elände i världens alla hörn passerar något sorts inbyggt filter...
men romantik.. *snörvlar*
önskra dem all världens lycka :)
Så vackra de är - det strålar om dem!

Anonym sa...

Vilket stiligt par din som och hans fru. Katten var också fin. Märkligt att den dök upp just då.

Suzesan sa...

Åh så fina de är ihop.Snygga båda två och snygga barn med.
Jag blev rörd över detta inlägget av oliak skäl. Först för att händelsen var så fin med grillningar och bröllopsdag och allt sen så var det att Katten fick mig att få rysningar....och ett glatt och vackert -tillbakatänk- Jag lovar. Märkligt märkligt sammanträffande och så fint. En vacker katt. Vilka färger och så då hjärtat. Tänk att den kom just då så underligt.
Min "MickeTiger" Som lämnade jorden för alltid förra året i februari(OBS!Jag sörjer inte så mycket längre utan har fina minnen av honom och vi umgicks inte när han gick bort av förklarliga skäl)... Han hade en katt som var svart och hade vita fält. Katten hette NauNau. Första gången jag lärde känna honom så skulle han visa sin älskade katt. Han höll upp den i tassarna.. milt men ändå så katten visade magen..på magen hade NauNau ett precis likadant hjärta. Fint eller hur. Mycket kónstigt för strax innan han gick vidare så var han i Egypten på semester. Fint eller hur?!Konstigt att katten var där just då. Fint.
Jag sa till min son när jag visade bilden att jag hade blivit miljonär på att sälja katter till japaner om jag varit där*fniss*
Kram
Susanne

nina sa...

Kisse hälsar att han är kär. Superfin katt! :-)

Marianne sa...

Lullun: Ja, det är världens bästa tjej, jag gillar verkligen henne, har alltid gjort. Katten kunde inte ha dykt upp vid ett lägligare tillfälle. Som det ska vara!

Karlavagnen: Annars har jag ju Hasse här, han behöver verkligen ett trevligt hem och någon som älskar honom. Hasse och Nisse, det hade väl passat bra?

Saltis: En riktig svärmorsdröm eftersom hon har skinn på näsan och råg i ryggen. En mes hade inte varit så skoj. Visst är barnen en gåva! Katten har inte synts till vare sig förr eller senare, så det var verkligen en lyckträff!

Kram!

Trollpackan: Helt rätt tillfälle att dyka upp. Den visste vad den gjorde!

Sus: Jag är likadan. När det är väldigt fint kommer tårarna trillande. Du skulle sett mig när Saltis fick sin lilla Ella i New York, tårarna bara sprutade ... Jag ska hälsa dem.

Kersti: Tack, jag ska hälsa dem. En riktig lyckträff med katten. Vi gav den lite mat, men den har inte kommit tillbaka så det var nog ett unikt gästuppträdande!

Suzesan: Trist att din Micke har lämnat oss, sådant är alltid sorgligt. Samtidigt är det skönt att du har kunnat gå vidare. Och tänk att hans katt hade ett hjärta på magen! Vilka unika djur! Och kopplingen till Egypten. Vi får hoppas att det är ett gott omen!

Tack, jag ska hälsa dem! Kram!

Nina: Ska jag skicka henne? : D Annars vore det väl kul om du och Kisse kom hit, han kanske hittar andra damer om hon inte dyker upp : D

Suzesan sa...

Ja det var trist för han var bara 39 och så snäll och förtjänade ett bättre öde. Han dog inte av olycka och inte av sjukdom utan hans kropp orkade inte mera för han tog droger och sprit. Nog om det för det var katten jag skulle skriva om*ler*
Det är absolut ett gott "omen" verkligen.. för han var så snäll och hade ett sånt gott hjärta. Han hade bara otur i livet och vi träffades nästan.. för sent. Finaste goaste ärligaste människan var han mot mig och SNYGG.
Jag blev glad när jag såg katten faktiskt för den är på pricken lik förutom att hjärtat satt på magen....*fniss* Den katten gillade INTE mig. Så den var speciell för det gör katter i vanliga fall. En gång när jag kom dit så stod katten i en båge som man kan se i serier och spottade och fräste åt mig och svansen rakt upp och såg ut som en sopkvast:)
Ha en bra dag
Kram
Susanne

Marianne sa...

Suzesan: Det är så trist vad droger och sprit ställer till med, önskar man kunde utrota eländet!

Hihi, skulle velat se katten när den såg ut som en tecknad katt!

Kram!

nina sa...

Kisse hälsar att de kan ju "bildväxla" lite först och lära känna varann. Man ska ju vara försiktig när man träffar folk från nätet sägs det. ;-)

Och sen hälsar han att han är kastrerad så det blir ett hålla-tass-förhållande i så fall. :-)

Marianne sa...

Nina: Kisse har rätt. Man kan inte vara nog försiktig, man vet aldrig vilka skumma typer man kan råka på : )

Tror det är alldeles utmärkt med ett hålla-tass-förhållande, det finns alldeles för många kattbebisar i den här stan. De kan alltid adoptera om det blir allvar ; )

Anna, Fair and True sa...

Ja, du berättade ju i det föregående inlägget att han var bra på bågskytte så det var kanske han själv som sköt pilen; Amor behövde inte ens hjälpa till! ;)

Marianne sa...

Anna: Ja, han har väl vissa talanger : )