onsdag 6 augusti 2008

På spårvagnen

På spårvagnen i Alexandria.

12 kommentarer:

Musikanta sa...

Så vackra färger!

Marianne sa...

Musikanta: Men lite väl varma kläder i hettan ...

Anonym sa...

Jag tycker ofta det är bättre med mer kläder när det är varmt. Tyget suger åt sig fukten så man känner sig inte så klibbig. Men det tog några år innan jag började tycka så. I början ville jag helst gå så barhudad som möjligt.

Anonym sa...

Min bloggvän Frump fundrade i ett blogginlägg varför inte allmänna kommunikationer har AC...
*skrattar*

Ha en fortsatt bra dag/kväll!

Anonym sa...

Hmmm...varmt och trångt?

Marianne sa...

Matilda: Jo, jag har hört talas om det där, men har inte direkt kommit dit. Förstår ändå inte tajt polojumper i 40°C och stekande sol, mer i så fall något som sitter lite löst och skapar en luftficka under kläderna.

Sus: Hahaha, ja allt är ju relativt. Men visst har de väl AC på långfärdsbussar i Sverige, och på tågen väl?

Trollpackan: Normalt både och, men på just den här spårvagnen var det inte så mycket folk så det var nog mest varmt. Vi själva satt som små prinsar och prinsessor i vår bil med AC ...

aurorabuddha sa...

Tank att jag inte har sett dom har senaste inlaggen?! Om brollopsdagen, myrorna, den har, och sa den om att du har ont i nacken? Jag forstar inte, jag tycker jag tittar in har hela tiden?

Har ni varmare an vad vi har i Texas?

Marianne sa...

Aurorabuddha: Konstigt. Men jag vet att det har strulat på sistone, ett tag kom det upp en ruta som sa att bloggen inte fanns eller något liknande och sedan försvann allt. Jag har sett bild på det. Elektroner, vet du ...

Jag tror vi har ungefär liknande temperaturer. Men ni har högre luftfuktighet, så det är nog jobbigare hos er. Satt just hos grannen i trädgården och tog en drink, det var ganska skönt just nu. Annars är det bastu mest hela tiden. Men inte ångbastu som tur är!

Anonym sa...

Tror att lokaltafiken inte har AC och en del tåg har det heller inte. Brukar åka till Den Stora Staden ibland och då får man ibland åka i riktigt gamla "loktåg" (jo, de kallas så *skrattar*) och där finns det minsann ingen AC men man kan ju dra ner rutorna (fast då är det någon som alltid gnäller för det drar...)

Marianne sa...

Sus: Nej, det är klart. Men det är inte heller många dagar om året det behövs i Sverige, normalt sett. Det finns i alla fall värme, och det krävs ju rätt stora delar av året. Det finns nog knappast AC på allmäna färdmedel här heller, trots att det verkligen skulle behövas ... Få se nu, nej, inte i Istanbul heller, och det är en modern storstad.

Haha, du vet väl att våra mammor hade rätt med det där om draget? "Sitt inte i drag för då får du ont i nacken." : D Mamma hade alltid rätt, det är bara att inse nu när man börjar bli lika gammal ...

BiRDiE sa...

Småtrångt eller bara varmt? ;)

Marianne sa...

Birdie: Bara varmt. Det var inte så mycket folk på just den spårvagnen. Varje dag är ungefär 36-38°, ibland mer ibland mindre. I dag var det bara 37.