måndag 25 augusti 2008

Fördel med att blogga del åttahundraarton

Jag har ju yrat här förut om att det är så bra att blogga, så jag ska inte upprepa mig för mycket. Men jag måste ändå berätta att jag tack vare bloggen fick kontakt med en svensk familj som är på besök i Kairo för att gå på bröllop, och dem träffade jag i går. Jätteroligt att träffa nya människor och vi fick en trevlig fikastund.

Nu ska jag snart ge mig ner på stan och leta avskedspresent. Oj, måste ladda batteriet så att jag kan ta lite foton!

Hoppas ni alla har en bra måndag!
 

12 kommentarer:

Anonym sa...

Här har måndagen börjat med en skön sovmorgon och lite "zappa" mellan tv:s morgonsoffor.
Ser att du varit flitig användare av makrot under helgen *ler*.

Myran tyckte jag lite synd om som mötte sitt öde i en ättikstrasa, men nöden har ju ingen lag!

Hoppas middagen i lördags blev bra, såg ju riktigt lovande ut på bilderna!

Ha nu en trevlig vecka och jobba på nu så nya boken snart är i bokdiskarna (sitter och väntar på en ny levernas BiB (bok i box) från Bokus. Ska bland annat innehålla "Harem"...

Kramen!

Marianne sa...

Sus: Det var inte bara den myran som gick sitt öde till mötes, kan jag tala om. Men nu har jag fått nya bra tips. Kaffesump runt huset och dubbelhäftande tejp runt skrivbordet!

Jag är klar med stora jobbet på boken. Nu återstår bara redigering, men det kan jag inte göra någonting åt förrän jag får tillbaks med åsikter från förläggaren, och sedan korrektur men det är allra sist.

Harem ingår i BiB?! Vad ROLIGT!!! Det visste jag inte, undrar om förläggaren vet det! Måste mejla honom. Då kanske försäljningen äntligen kan ta fart, jag jobbar ju på royalty och det har väl inte blivit så mycket av den varan än, om man uttrycker sig milt.

Kram!

Anonym sa...

Hej igen.. BiB är mitt eget interskämt för mina bokpaket från Bokus. Men det skulle säkert vara en bra idé att marknadsföra Ikmen´s öden och äventyr i en "box".

Har haft Arabesk utlånad några gånger och genomgående har vännerna gillat det de har läst, positivt överraskade.

Långt ifrån våra svenska deckardrottningar (som enligt min mening ibland blir "för mycket"..)

Kramen!

Millan sa...

Ja visst ar det bra att blogga :-). Jag tycker att jag har 'traffat' en massa trevliga manniskor darigenom.. fast jag har visserligen inte haft turen att traffa nagon av er annu!
Hoppas ni fick ett trevligt 1-ars jubileums firande i lordags. Lat som en valdigt smarrig meny!

Anonym sa...

Vad kul att träffa några bloggvänner live!
Ha så skönt du också!
kramen

Marianne sa...

Sus: Aha! Det var därför jag inte hittade paketerbjudandet på Bokus : ) Men vad roligt att du har beställt Harem och att dina vänner gillade Arabesk! Håller med om att det är annat än deckardrottningarna (som ofta är aningen överreklamerade enligt min åsikt). Hoppas nu att du ska tycka om Harem också!

Kram!

Millan: Nej, jag har inte heller träffat någon av er bloggisar än, dem jag träffade igår var mer genom min blogg, tror inte hon (eller familjen) har någon. Men jag hoppas att en vacker dag ...

Det var jättetrevligt i lördags, men vad kan det annars bli med trevliga människor runt bordet?

Trollpackan: Nja, det var inte en bloggis som till exempel du eftersom hon inte har en egen blogg, men genom min blogg skrev hon ett mejl, och så träffades vi och tog en fika. Det var jättekul.

Kram!

aurorabuddha sa...

Namen sa kul att du fatt kontakt med folk genom bloggen! Verkligen marvelous!!

Marianne sa...

Aurorabuddha: Ja, det var jätteroligt. Det kommer visserligen tusentals svenska turister hit varje år (skulle jag tro), och alla skulle man kanske inte vilja träffa, det skulle ta för mycket tid, men någon enstaka så här som hör av sig är verkligen jätteroligt!

Saltistjejen sa...

Å vad skoj!!!! Ja det är bara så bra med bloggandet. Att man får chansen att lära känna så mycket härligt folk, Och ibland har man turen att kunna ses IRL också!
Kram!

Marianne sa...

Saltis: Visst blir det en extra kick när man får träffa någon IRL! Å, du får ju snart träffa Annika! Och i brist på IRL är den här kontakten ovärderlig!

Kram!

Lullun sa...

Vad kul! Kort och gott. Ja, bloggning är verkligen fantastiskt på många sätt! :-)

Marianne sa...

Lullun: Ja, verkligen!