måndag 11 augusti 2008

Daniel cyklar och Mathilda träffar idol

Fick ett foto från sonen i dag. Han hade invigt nya kameran med att plåta Daniel när han tränar freestyle med cykeln i Gulsippan Bike-Park. Där har killarna byggt upp en cykelbana med gupp, ramper och allt vad det är.

Här flyger Daniel med cykeln och slänger benen åt sidan i hoppet. Jag vet inte riktigt vad det här hoppet heter. Visst är han duktig!


I går fick jag ett annat foto, detta dock taget med mobilen. Familjen hade varit på Skansen och lyssnat på Barnens Allsång. Där hade Mathilda den stora turen att få träffa Marie Picasso och fick dessutom autografen!



13 kommentarer:

Musikanta sa...

Det är tur att han har unga föräldrar och att du bor långt borta.

Jag hade aldrig klarat att se på - det ser fullkomligt livsfarligt ut enligt min mening...

Men visst är han duktig, och så söt hon är, ditt lilla barnbarn!

Anne sa...

Oj, vad duktig han verkar vara. Det ser väldigt imponerande ut och proffsigt i mina ögon göra sådana cykelkonster.
Vem är Marie Picasso? Nån man säkert borde känna till...

Marianne sa...

Musikanta: Ja, jag tycker också att det är lite läskigt, men han är duktig. Han gjorde sig ordentligt illa i höstas och fick sy en hiskeligt massa stygn i benet. Men ha tycker fortfarande att det är lika kul.

Jag är så stolt över båda två!

Anne: Han blir bara duktigare och duktigare, men så tränar han varje dag också.

Marie Picasso vann Idol ... för ett tag sedan. Jag är lite osäker om hon var den senaste vinnaren eller den näst senaste. Idol är som American Idol. Tror jag. Har bara sett något enstaka avsnitt och vet inte mycket om Marie. Det är så det blir, man känner inte ens till hälften av alla kändisar i Sverige längre.

Marianne sa...

Hi,hi. Härlig familj du har. Men som sagt, cyklingen ser lite farlig ut. Kanske beror på att man inte är nån ungdom själv längre.
Kolla min blogg - nu finns receptet på bullarna där. Lycka till.
Natti, natti :o)

Anonym sa...

Vad duktig han är! Och vad kul för Mathilda!
Här är det ju som höst, och det blev the;)
kramen

Suzesan sa...

Vad fina bilder. Åhh vad han är modig Daniel. Det ser livsfarligt ut för en tant... men han vet ju vad han gör såklart.
Vad kul för Mathilda.Så söt hon är. Så roligt för henne att ha den fina bilden. De har likadan blick in i kameran. Målmedvetet. Jag var och lyssnade på Marie Picasso När hon var här i ett köpcentrum här i närheten och sjöng. Hon sjöng så hon nästan lyfte taket. Sån stark sångröst. Hon är fantastisk och så rar tjej. Hon mötte alla barnen och tog sig tid med alla. Hon är den senaste vinnaren i Idol. Nu ska jag sova jag hoppas du får en godnatt sömn och en bra dag imörra.
Vad jag blev badsugen när jag såg filmen på poolakrobatiken. Såg skönt ut.
Kram
Susanne

Saltistjejen sa...

Härliga bilder!! Måste vara så skoj att få dessa foton skicade lite då och då. Att kunna följa med lite i barnens vardag! :-)
Jag tycker att cykeltricket verkar superkul!!!!!! Synd man själv är gammal, stel och framförallt feg nuförtiden annars hade det varit skoj att kunna testa.

kram!

Marianne sa...

Marianne i Sverige: Tack, de är så söta! Jag skulle inte heller våga, aldrig på t'in! Mums, ska kolla in receptet! Tack!

Trollpackan: Visst är de (sträcker stolt på mig)! Här är som sommar, högsommar. Fast det sägs att den här augustimånaden är ovanligt mild. Det tackar vi för!

Suzesan: Tack! Jag är oerhört stolt över dem! Som om det var tack vare mig ... Men ändå. Så hon är den senaste vinnaren. Kul att hon är så gullig mot alla, speciellt barnen. Hoppas nu att du har sovit gott, det har jag. Drömde att jag sjöng i en teaterföreställning : D

Kram!

Saltis: Jo det är jätteroligt att få foton lite då och då. Önskar mer och mer att jag kunde följa med på Skansen och till Gulsippan och så vidare ...

Kanske är tur att man blir feg med åldern, så att man inte ger sig in på olika halsbrytande sporter när kroppen inte längre är lika mjuk och följsam. Jag hade bergis slagit ihjäl mig!

Kram!

Millan sa...

Ja josses vilken grej att hoppa och greja pa en cykel sa dar. Jag hade ALDRIG fixat det, det ar helt sakert. Jag ar sa klumpig att jag knappast kan ga pa en rak gata utan att ramla .... Haftig bild dessutom!
Vad skoj for Mathilda att fa traffa sin idol dessutom. Men ar det alldels fel att jag inte har nagon som helst aning om vem Marie Picasso ar??

Harliga bilder fran poolbadandet nedan ocksa. Nagot poolbadande blir det definitivt inte i det har landet just nu... snarare blir vi drankta av regnvatten.

aurorabuddha sa...

Usch, jag kanner mig sa gammal... far val instamma med alla andra tanter, som tycker cyklandet ser farligt ut. Och inte kan jag halla ratt pa vem som ar beromd heller. Inte ens har i USA. Om jag skulle traffa pa en 'kandis', da skulle jag behandla dom som vilken manniska som helst - av ren ignorance. :o/

Marianne sa...

Millan: Haha, då kanske du är släkt med min kompis i Malmö, hon stod på golvet och ramlade av det : D Nä, men nästan, hon höll på med gardinerna och tittade upp och tog ett steg bakåt och halkade, men det låter roligare att säga så.

Inte konstigt att du inte vet vem Marie Picasso är. Jag visste det lite grann, men annars är jag också rätt okunnig om dagens kändisar. Hon vann i alla fall sista omgången av Idol.

Har ni alltså en massa regn ni också? Ja det är väl från er regnet i Sverige kommer, har för mig att det är så det brukar vara.

Aurorabuddha: Tror inte du behöver känna dig gammal, det där hade jag inte vågat göra i min gröna ungdom heller!

Och det där med kändisar: Jag kommer aldrig glömma när jag var på galapremiär av baletten Askungen i NYC med Nurejev som koreograf. Gala, som sagt och där innebar det ett antal kändisar också. Jag menar, jag såg ju fotograferna som backade och plåtade så där klassiskt som de gör på film, men fattade jag vilka det var som blev plåtade? Nej, inte förrän dagen efter när jag kunde läsa i tidningen att Liza MInelli och allt vad det var hade varit där ... Så du är inte ensam!

BiRDiE sa...

Underbara bilder!!!

Har en underbar bild på mina barn och just Marie Picasso också... faktiskt verkar hon vara en väldigt ödmjuk person (ändrade uppfattning om henne nånstans mitt i Idol, innan dess nästan divalater...)

Marianne sa...

Birdie: Vad kul! Jag vet ju egentligen ingenting om henne, men det är verkligen gulligt av henne att ta sig tid med barnen på det här sättet.