måndag 5 maj 2008

Boktips

Petchie gjorde en så bra extra sida på sin blogg där hon listar böcker hon har läst. Jag lyckades dock inte klura ut hur man gör här i Blogger, så i stället skapade jag en ny blogg för enbart detta ändamål: Nya äventyr bland litteraturen

Det är fullständigt omöjligt för mig att rekonstruera någon slags lista som sträcker sig bakåt i tiden, så jag börjar där jag är i nutid och fyller på varefter jag har läst en bok.

Det är inga långa och proffsiga recensioner, bara några ord om själva boken och lite om vad jag har tyckt om den.

Varje gång jag skriver ett nytt inlägg i den bloggen publicerar jag också en liten blänkare här på den vanliga sidan. Om man vill gå in där och titta lite nu och då kan man enkelt klicka in sig på länken jag har lagt till höger.

Första bok att presenteras där är Skumtimmen av Johan Theorin.

4 kommentarer:

Lullun sa...

Kul idé! Ser fram emot fler tips framöver. :-)

Marianne sa...

Lullun: Jag tror vi är här samtidigt!

Jo, varefter jag har läst (eller kastat ifrån mig) en bok ska jag skriva om den. Det är så bra att få tips även om man inte går runt med en lista i bokaffären, men då får man ändå en känsla för om man ska köpa eller inte när man väl är där.

Petchie75 sa...

Hi hi, det låter som jag har skrivit en lista med ALLA böcker jag läst... det är ju BARA böckerna jag läst sedan jag kom till PR dvs sedan november ;-)
Kul att du gillade idéen, det behövs ju inga långa recensioner utan mest nga korta rader om handlingen och vad man själv tycker. Jag har ju förresten några böcker kvar att skriva om, ska göra det idag!

Marianne sa...

Petra: Hoppsan, det var ju inte meningen. Jag tog bort "alla" så kanske ingen märker det : )

Ja, jag tyckte det var en jättebra idé, för då finns det liksom samlat i stället för att det försvinner i bloggen. Så kan både man själv och andra lättare hitta.