torsdag 1 maj 2008

Vattenmannen

Nu ringde Vattenmannen på och undrade om jag ville ha en ny dunk vatten. Jag blev lätt förvirrad måste jag erkänna, han var ju här i förrgår och levererade. Normalt kommer han på måndagar.

Vi lyckades i alla fall med en blandning av engelska, arabiska och kroppsspråk förstå varandra när han sa att han inte kommer på måndag utan senare i veckan nästa vecka. Men han kommer nästa vecka.

Tror jag att han sa ...

Egentligen är vi inte kunder hos den vattenleverantören. För när vi ville bli kunder hade de inte plats för fler. Så vi är extrakunder genom våra turkiska grannar, som är riktiga kunder. Varför? Ja, fråga inte mig. De åker den här rundan en gång (eller fler?) i veckan och de levererar till våra grannar på båda sidor om oss, så det kan i alla fall inte vara att det blir en extrasväng att ha oss som kunder. Vi kanske inte får plats i datorn eller nåt ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Hårddisken kanske är full!
Då är det inte lätt;)
kramen

Lullun sa...

Lustigt. Men så länge ni inte får slut på vatten så får det väl funka på det där viset... ;-)

Annika sa...

Haha, ja vem vet när vattnet kan tänaks dyka upp då? Förmodligen precis när det "ska".
Låter lite konstigt dock. Ska det vara så svårt att ta en liten sväng förbi er?

Marianne sa...

Trollpackan: Ja, nåt sånt måste det vara. Eller så har de en från artonhundrafrösihjäl ...

Lullun: Ta i trä, hittills har det funkat i alla fall. Och i värsta fall finns det ju i affären, men då är det i 1 1/2-litersflaskor och det är ju onödigt mot naturen.

Annika: Det är inte det att de inte kan åka förbi oss och leverera vatten, det gör de, det är det att de inte kan registrera oss som kund. Vi kan inte vara kunder själva, vi ingår som kunder med grannarna. Det funkar i alla fall, det är det viktigaste. Och att det blev lite rörigt nu beror nog på att det är så många helger. Det var koptisk påsk och vårfestival förra helgen när jag var i Sverige, och nu är det 1:a maj.