torsdag 29 maj 2008

Diskmaskin - näst sista avsnittet

Jippi! Klockan 17.00 kom herr Ingenjören från Diskmaskinsfirman och kopplade in lilla underverket. Den fungerar.

Bara ett litet, litet problem kvar - ja men det kan väl inte vara hur lätt som helst heller - och det är att slangarna är för korta. Så på söndag kommer mr Fatih, vår vanliga rörmokare, och ska fixa det.

Nå, nu står det lilla underverket lite på trekvart men går i alla fall att använda. Så middagsdisken är inställd och efter kvällsfikat ska den premiärköras.

Och jag är GLAD!

11 kommentarer:

Anne sa...

Härligt!!! Hoppas testkörningen blir till belåtenhet :)

Marianne sa...

Anne: Den diskar för fullt just nu, jag går ner och håller den sällskap emellanåt : ) Än så länge inga läckage. Vi får se, den är inte klar än. Men tyst och fin är den. Sååå duktig så.

Suzesan sa...

Herrejisses så roligt det vara att läsa.Äntligen är din diskmaskin på plats. Jag har jobbat så jag kom hem nu. Åhhh så roligt jag har haft. Tänk att man kan få betalt för att göra det som är roligaste man vet.Blir en bra sommar.
Kram
Susanne

Anonym sa...

Det är bara att gratulera. Livet blir lite lättare med diskmaskin så är det verkligen.
Vi hade en sån där tillfällig lösning med vår tvättmaskin i massor med år. man fick dra fram sladdarna och koppla på dem på kranen varje gång man skulle tvätta. Man vande man sig och tänkte liksom inte på det. det var nog därför det tog så lång tid innan vi gjorde något åt det.

Petchie75 sa...

Ha ha, grattis till en fungerande diskmaskin!! Jag hoppas verkligen att det var nästsista kapitlet, för din skull och att de längre slangarna kommer i helgen! ;-)

Lullun sa...

Härligt & Grattis! :-) Kanske jag tar efter ert exempel och skaffar diskmaskin, om än jag hoppas på mindre strul. Vi är nämligen inne på andra veckan med Holgers & min nya "deal"; jag tar hela (istället för 70 %) av disken medan han tar all damsugning, golvtvätt och dammande(som jag stod för till 98
% förr) så nu vore det ju på tiden att skaffa en maskin... *hihi*

nina sa...

Grattis att den efterlängtade diskmaskinen har kommit! Du får väl skriva och avlägga rapport om hur underverket skött sig. :-)

KARLAVAGNEN sa...

MADRID NÄSTAAAAAA!!!

Marianne sa...

Suzesan: BRA att du trivs så bra på jobbet! Då blir det aldrig svårt att gå dit! Får man fråga vad du jobbar med?

Och ja, det är jätteskönt att lilla underverket är på plats. I alla fall nästan. Den går ju i alla fall att använda, och det blir sååå rent och fint i den.
Kram!

Kersti: Tack : ) Jag hade en sån tvättmaskin när jag bodde i Malmö. Man fick koppla på den på kranen och lägga avloppsslangen i hon. Och det gick bra ända tills jag fick en tillfällig inneboende som inte fäste avloppsslangen ordentligt - det sprutade ut i hela köket, rann ner till grannen så hela grannens kök och hela mitt kök fick renoveras. Inte skoj. Bra att ni har fixat det nu!

Petra: Tack : ) Det är ändå rätt okej som den står, får bara sträcka mig lite extra när jag ska ha en skärbräda och måste ha lilla pallen när jag ska ha en salladsskål, men det är ju inte hela världen : D

Lullun: Tack : ) Helt klart rätt tid för dig att skaffa en diskmaskin. Tiden som blir över kan du ju använda till att baka något gott med Aaju, då blir han säkert glad.

Nina: Tack : ) Den sköter sig alldeles utmärkt, det lilla underverket! Enda problemen är att våra dricksglas är för höga, vet inte riktigt hur jag ska ställa dem. Får kanske bli på undervåningen. Haha, snacka om lyxproblem!

Karlavagnen: Och gå igenom allt det här igen!? Tror det får bero ett litet tag till : D

Suzesan sa...

Marianne...Jag är kock:)
/Susanne

Marianne sa...

Suzesan: Mmm, alltid god mat hemma hos dig, alltså. Det maken önskar att jag var ; D Nå, rostbiffen blev perfekt.